A Creppy a kezdetektől fogva az innováció elkötelezett híve volt, mindig keresték a munka hatékonyabbá tételét segítő legmodernebb megoldásokat. A digitalizáció bevezetése a vállalkozás életébe egyértelmű döntés volt. Szakmai szoftverparkjuk, hardveres hátterük, kommunikációs és oktató csatornáik ma már mind digitalizáltak és ez nagyban könnyíti a munkájukat. A Modern Vállalkozások Programja közvetkező konferenciájának témája a digitális turizmus és vendéglátás. Oszlánczi Rékával, a Creppy ügyvezető igazgatójával beszélgetett az Infotér az esemény előtt, hiszen ő is ott lesz az előadók között.
A Creppy, a palacsintás gasztronómia nemzetközi szinten is elismert, az országban egyedülálló képviselője az ország egyik leginnovatívabb vendéglátó vállalkozása, amelyben óriási szerepet játszott az éttermek és azok háttereinek digitalizálása.
A Modern Vállalkozások Programhoz Dudás Róbert és Kovács István megkeresése révén csatlakoztak. Nagyon kedves és segítőkész hozzáállásuk segített megtalálni azokat a digitális megoldásokat, amely a palacsintás vendéglátás munkafolyamatiban alkalmazható.
"Cégünk filozófiája már a kezdetektől az innováció és a technológiai élenjárást fogalmazta meg és már a 2010-es években is számos digitális technológia alkalmazásával dolgoztunk, miután felmértük a digitális fejlettségi szintünket. Ekkor láttuk át, mely területeken vannak még elérhető fejleszthető pontok, melyeket a mai napig kutatunk és a legjobb megoldásokat implementáljuk vállalkozásunk folyamatinak könnyítésére" - mondta Oszlánczi Réka.
Egy új rendszer bevezetése sosem egyszerű, sok tesztelés és tanulás eredménye a munkavégzésbe történő integrálás, ám a napi szintű rutin kialakítása után nagyban megkönnyíti a folyamatokat és gyorsítja, precízebbé teszi a termelést. "A legnagyobb lépés a vállalkozásunk életében a folyamatokat irányító vendéglátós szoftver bevezetése volt. Nem egy ilyen program használatán vagyunk már túl, több esetben váltottunk, hiszen nem minden szoftver alkalmas az egyedi igények kielégítésére, de volt olyan is, ahol a support nem volt megfelelő. A napjainkban használt rendszer, mely mellett letettük a voksunkat, jelenleg kielégíti szükségleteinket, és már számos erre épülő modullal is kiegészítettük, külön üzletágakat is építettünk adott szoftver rendszerre. Ezen túl menően fontos volt számunkra a biztonság is, hogy az adatink megfelelő helyen legyenek tárolva, így a saját szerverpark bevezetése is prioritást élvezett" - tette hozzá az ügyvezető.
A COVID-19-dal kapcsolatos kormányzati intézkedések sajnos a termelésükre nagy hatással voltak. "Üzletágunk, a vendéglátás sínylette meg talán a leginkább a vírushelyzet okozta megszorítások következményeit. A Creppy ebben a helyzetben is a pozitív oldalt kereste. Nálunk a COVID helyzet a kiszállítás üzletágának kiépítését eredményezte. Ezt az területet is úgy terveztük, ahogy vállalkozásunk filozófiája megköveteli: vagy profin, vagy sehogy. Egy új modullal és komplett új termelési rendszerrel kezdtük meg a munkát. A folyamatot mára teljes mértékben kiismertünk, egyéniségünkre, és napi használati rendszerünkbe beépítettünk"- részletezte Oszlánczi Réka.
"Cégvezetőként azt mondhatom, hogy egy új digitális rendszer bevezetése felelős döntés és be kell vallanom, nagyon nehéz kiválasztani azt a rendszert, amibe a cég folyamatait bele lehet integrálni, ám ha megtaláljuk a megfelelőt az nagyban könnyíti a napi feladatokat, sok munkaórát és adminisztrációt tudunk megspórolni általuk."
A bevezetés kísérleti alanyai elsősorban a kollégák voltak, hiszen a gyermekbetegségek a tesztelés után derülnek ki, melyek okoztak bosszúságokat, de igyekeztek a hibákat azonnal javítani.
"Cégünk továbbra is élen kíván járni a digitalizáció területén, piacvezetők szeretnénk lenni ezen a téren is: mind a vendég élmény, mind a termeléshatékonyság elősegítése, mind pedig az adminisztratív teendők szintjén. Folyamatosan fejlesztjük az adatbiztonsági rendszerünket, hogy az eddig felgyülemlett dokumentumokat, adatokat biztonságban tudhassuk és egyszerűen tudjunk akár évekkel ezelőtti dokumentumokat előásni" - mondta a szakember.
Adminisztráció területén jóval egyszerűbb a feladatok kezelése és összehangolása. "A kommunikáció hatékonyabbá vált mind vendégeinkkel, mind dolgozóink között. Adat kezelésünk és feldolgozásunk is professzionálisabb és átlátható keretek közé került. Éttermi szoftverünk nagyban segítette az operatív munkát" - ismertette az ügyvezető.
"Célunk a jövőben is a digitális technológiák bevezetése, nem titok, a konyhatechnológiában is egyre inkább szeretnénk okos rendszerekkel dolgozni. Tervben van akár saját fejlesztésű automata konyhagépek kidolgozása is, melyek komfortosabbá, gyorsabbá és precízebbé teszik a napi munkavégzést!"