Hirdetés
. Hirdetés

Üzemanyaghoz a szikra

|

Magyarországon az üzemanyag-kiskereskedelemben vezették be először az SAP legújabb vállalatirányítási rendszerét, az S/4HANA-t. A mobileszközökről is elérhető szolgáltatást, mely Cisco UCS szerver- és hálózati architektúra alapokon fut, az S&T Consulting Hungary valósította meg.

Hirdetés

Nemrégiben fejeződött be az első hazai S/4HANA szolgáltatás bevezetése, amelyet az S&T Consulting Kft. indított el a Normbenz Kft. megrendelésére. Az S&T így az első hazai informatikai megoldásszállító, amely szolgáltatásként implementálta az SAP legmodernebb verzióját, az országban pedig a Normbenz Magyarországot illeti az elsőség. A projektről és annak hátteréről Szabó Péter, az S&T Hungary ügyvezető igazgatója szolgált részletekkel.

COMPUTERWORLD: Az S/4HANA a legkorszerűbb vállalatirányítási megoldások egyike. Hogyan esett a Normbenz választása erre a rendszerre, voltak-e SAP-s előzményei a projektnek?

Szabó Péter: A Normbenz Kft. néhány éve vette át a Lukoiltól annak magyarországi és szlovákiai benzinkútjait, amelyek addig egy közös, régi SAP-rendszerben működtek. A Normbenz szeretett volna hatékonyabb megoldást találni, de meg kívánt maradni az SAP mellett. Mivel az S&T már rendelkezett a legfrissebb technológiához kapcsolódó tudással is, ezért szakértőinket kérték fel, hogy készítsenek számításokat egy jobb megoldásra, ez lett az S/4HANA.

CW: A Lukoil többeknek, a Normbenz név viszont valószínűleg keveseknek cseng ismerősen. Milyen nagyságrendű projektről van szó?

SzP: Csak nagy vonalakban: a társaság 2014-től üzemelteti a Lukoil magyarországi és szlovákiai töltőállomásait, amelyekből összesen 93 van. A Lukoil-kutaké a hazai üzemanyag-kiskereskedelmi piac 6-7 százaléka, ezzel a Normbenz a negyedik legnagyobb forgalmazó a Mol, a Shell és az OMV mögött. A 650 főt foglalkoztató vállalat konszolidált éves árbevétele hozzávetőlegesen 100 milliárd forint.

CW: Mely modulok bevezetésére került sor, és mindez milyen változásokat hozott a felhasználó életében?

SzP: A projekt során az integrált pénzügyi (régebben: FI, AM, CO, PS) és integrált logisztikai (korábban MM, SD), valamint az IS-OIL modulokat vették igénybe a magyarországi cégnél. A szolgáltatás ügyfélre szabása és az éles üzemű használat elindítása rekordidő alatt zajlott le, mindössze négy hónapot vett igénybe. A rövid határidő mellett az S&T számára a legnagyobb kihívást a régi Lukoil rendszer nehézkes elérése jelentette.

Az S/4HANA mobileszközökön is optimálisan fut, nem úgy, mint az R/3, amely csak PC-n telepítve működik. Az S/4 HANA használata egyszerűbb, kevesebb kattintással és lényegesen gyorsabban futtathatók le a különféle riportok, mint az R/3-ban, karbantartása egyszerűbb, az új funkciókat pedig a korábbiaknál könnyebben lehet hozzáfejleszteni. Felgyorsulhatnak a riportolási folyamatok, így az S/4-nél nincs szükség külön üzletiintelligencia-alkalmazásra (BI) sem. A régi rendszer ezerötszáz nem szabványos riportot kezelt, az újban jelenleg mindössze tizenötre van szükség. A rendszer jóval kevesebb adatbázistáblát is használ: ami régebben harminc-negyven táblába fért bele, ahhoz most mindössze egyre van szükség.

CW: Ilyen nagyságrendű projekteknél a vevő és a szállító általában egyedi megállapodást köt, már ami az árakat illeti, különösen, ha régi ügyfélről van szó.

SzP: Nos, mint az már szóba került, a Normbenznek fontos volt, hogy az új rendszer is SAP-technológián alapuljon. Kapóra jött ugyanakkor, hogy az SAP tavaly tett egy kedvező ajánlatot: ha a Normbenz megvásárolja az R/3 licencét, ennek fejében térítésmentesen megkapja az S/4-et is. Az SAP AG ráadásul kiemelt támogatást is ígért a projektre.  Nem mellékes továbbá, hogy az ügyfél az SAP S/4HANA-t komplett szolgáltatásként veszi igénybe az S&T-től, ami befektetés-kímélő, hiszen fix havidíjjal számolhat, és nem kell saját infrastruktúrát kiépítenie és azt üzemeltetnie. Az S&T éjjel-nappal elérhető, 7x24 órás végfelhasználói ügyfélszolgálata és ötvenöt tanácsadóból álló szakértői bázisa mellett dedikált tanácsadói is a rendelkezésére állnak.

Az SAP S/4HANA az SAP által minősített Cisco UCS szerver- és hálózati architektúrán fut. Az új, költséghatékony, skálázható, agilis rendszer le tudja követni az üzleti változásokat és rendkívül gyors valós idejű adatelemzést és adattárház-szolgáltatásokat nyújt.

CW: Lesz folytatása a projektnek?

SzP: A Normbenz további funkcionalitások bevezetését fontolgatja, szóba került egy komplett adattárház szállítása, sőt komplett menedzsment-riporting rendszer kialakítását tervezik az S&T Consulting Hungary bevonásával.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.