A legnagyobb multinacionális vállalatokat is tömörítő Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham SME Committee) 430 fős taglétszámának tagjainak közel a fele tartozik - méreteit tekintve - a kis- és középvállalati kategóriába. Dávid Péter, az AmCham ügyvezető igazgatója úgy véli, hogy a Magyarországon működő multinacionális cégek új piacot jelentenek a hazai kkv-k számára, így a Kamara célja az, hogy erősítse hazánk beszállítói hálózatát.
Az őszi előadássorozat témái között új információtechnológiai trendek bemutatása, a közösségi médiában rejlő növekedési lehetőségek vizsgálata, valamint a sikeres üzleti szereplés és retorika fontossága szerepelt.
Fontos a jó IT és HR politika
„A szeminárium-sorozattal az volt a célunk, hogy a gazdasági válság idején a kisvállalatok számára könnyen adaptálható és korszerű szakmai tudást és információt nyújtsunk a túléléshez" - mondta Erdei Sándor, az AmCham KKV Bizottságának elnöke. A kis cégek számára is elengedhetetlen a sikerhez a megfelelő IT és/vagy HR politika, de a hatékony kommunikációs stratégiának is jelentős szerepe van.
Az elnök szerint a hazai kis- és középvállalkozások két alapvető problémája a menedzsment-tudás hiánya és a szükséges pénzügyi eszközök megléte. Mindezek nélkül a mostani kiélezett gazdasági helyzetben nehéz üzleti sikereket elérni.
Az AmCham KKV Bizottságának szeminárium-sorozata 2012-ben is folytatódik, a tervezett témák között szerepel sikeres női vállalkozások, fiatal vállalkozók jövőbeni lehetőségeinek bemutatása, de a compliance-t, azaz a beszállítói feltételeknek való megfelelést is napirenden tartják. A témaválasztással a szervezők a szemléletváltás mellett azt is el akarják érni, hogy a vállalkozói kedv erősödjön, és a megszerzett tudás segítségével számos kis- és középvállalatnak segítsenek megtalálni a kitörési pontokat.