A vállalatok a felhőben igyekeznek még közelebb kerülni ügyfeleikhez – mondta Kirill Tatarinov, a Microsoft üzleti megoldásokért felelős alelnöke a cég Convergence 2014 Europe konferenciáján, amely november 4-6. között 71 ország üzleti vezetőit vonzotta Barcelonába. – A Microsoft ezért az Office 365 irodai alkalmazáscsomag, valamint a Dynamics ügyfélkapcsolat-kezelő és vállalatirányítási megoldások képességeit az Azure felhőplatform erejével ötvöző eszközöket és szolgáltatásokat kínál számukra, amelyek a kapcsolattartás és az együttműködés, a marketing és az értékesítés hatékonyságát mélyebb üzleti betekintéssel nyert információkkal is javítják.
Tatarinov új technológiákat demózott a pódiumon, amelyek többek között a mobilitás támogatásával és a gépi tanulás képességével növelik a vállalatok hatékonyságát a Microsoft Dynamics CRM 2015-ös, új verziójában, szorosabbra vonják az együttműködést a Microsoft Dynamics NAV 2015 és az Office 365 között, továbbá új funkciókkal ruházzák fel a Microsoft Dynamics AX nagyvállalati ERP megoldását is.
Az alelnök emellett bejelentette a Thunderhead.com-mal kötött stratégiai megállapodást is, amelynek értelmében a két cég integrálja a Microsoft Dynamics CRM és a Thunderhead.com One Engagement Hub képességeit az ügyfélkapcsolatok kommunikációs csatornákon és technológiai silókon átívelő, valós idejű információk alapján történő kezeléséhez.
Digitális titkárnő
A Microsoft Dynamics CRM új, 2015-ös verziója, amely még az idén, decemberben széles körben elérhető lesz, az ügyfelekkel közvetlenül kapcsolatot tartó területek és csoportok – a marketing, az értékesítés, a vevőszolgálat és a szerviz –, valamint a tevékenységüket támogató rendszerek között húzódó falakat hivatott ledönteni, hogy a szorosabb és hatékonyabb együttműködés eredményeként a vállalatok a kiszolgálás egységes és teljes élményét adhassák ügyfeleiknek.
A 2015-ös verzió újdonságai közé tartozik többek között a természetes módon használható kezelőfelület, amelyet a Microsoft a Cortana digitális asszisztenssel integrált. A Cortana, mint emlékezetes, a Windows Phone 8.1 mobilplatformon debütált, és emberi szóval, hangutasításokkal vezérelhető, intelligens személyi asszisztensként segíti a különböző funkciók és szolgáltatások gyors, kényelmes használatát. Ezentúl a Dynamics CRM 2015-ben is ezt fogja tenni, így a felhasználók hangvezérléssel egyeztethetnek majd találkozókat, állíthatnak be értesítéseket, kereshetnek a kapcsolatok, ügyfelek és ügyek között, illetve új ügyfél-bejegyzéseket is létrehozhatnak lényegében diktálás útján.
Jelentősen bővítette a Microsoft a Dynamics CRM 2015 platformképességeit is, amelyekkel a vállalatok előre definiált és konfigurálható folyamatokat hozhatnak létre összetett forgatókönyveket leképező, szerteágazó üzleti logikával, közel valós idejű számításokkal és vizualizációval, valamint továbbfejlesztett API-kkal a különböző klienseszközökön átívelő automatizálás és következetes felhasználói élmény kialakításához. Ezeket a komponenseket felhasználva a Microsoft iparági sablonokat is készített többek között a pénzügyi szolgáltatók, a kereskedelem, a kormányzati szféra, a gyártóipar számára. A cég ezekből még az idén 27 iparági sablont elérhetővé fog tenni, amelyekkel a vállalatok specifikus elvárásaiknak megfelelően, mégis rövidebb átfutással valósíthatják meg CRM-projektjeiket.
Emellett a Microsoft értékesítéstámogató (Sales Productivity) megoldását is továbbfejlesztette, amely az üzleti alkalmazásokkal együttműködve növeli a munkavégzés hatékonyságát. Az Office 365 előfizetéssel rendelkező vállalatok erre a megoldásra például jelentős kedvezménnyel, felhasználónként havi 34,5 euróért fizethetnek elő.
A Convergence 2014 Europe konferencián a Microsoft azt is bejelentette, hogy stratégiai megállapodást kötött a Thunderhead.com nevű céggel, amely az ügyfélkapcsolatok összes – digitális, analóg és személyes – csatornáját összefogó One Engagement Hubot fejleszti. A felhőalapú megoldás és a Microsoft Dynamics CRM platform integrálásával az ügyfelekkel kapcsolatban álló területek fejlett analitikai és vizualizációs képességekhez jutnak, amelyek által mélyebb, az összefüggéseket feltáró betekintést kapnak az egyes ügyfelek történetébe, és ezt az információt a kapcsolattartás minden pontján elérhetővé tehetik. Ezt a megoldást a vállalatok egy szűkebb tábora még az év vége előtt használatba veheti, széles körben várhatóan 2015 első negyedében lesz elérhető.
Tanuló algoritmusok
Egy sor bejelentést tett a Microsoft a konferencián Dynamics vállalatirányítási rendszereit illetően is. A zászlóshajó Dynamics AX nagyvállalati ERP-megoldás legújabb frissítésével például a szervezetek vállalatirányítási rendszerüket szorosan integrálhatják a Microsoft Azure felhőplatformjával, így hibrid környezetet hozhatnak létre, amelyben igény szerint alakíthatják ki a fejlesztő-, a teszt- és az éles környezetek házon belül, illetve a felhőben futó kombinációját. A frissítéssel egy PoS (point of sales) kliens is érkezik a Windows-alapú tabletekhez és okostelefonokhoz, amellyel az értékesítési pontokon dolgozó alkalmazottak, a bolti eladók könnyen és gyorsan elérhetik a Dynamics AX-ben kezelt termék- és ügyfél-információkat, így élvezetesebbé tehetik a vásárlást az ügyfelek számára. A vállalatirányítási rendszer emellett a raktárkészlet-kezelést és az árukiszállítást áramvonalasító funkciókkal is bővül a frissítés nyomán.
A felhő adta lehetőségekre építve a Microsoft Dynamics Lifecycle Services (LCS), a cég Azure-alapú alkalmazáséletciklus-kezelő szolgáltatása új implementációs módszertant is kínál a Dynamix AX-hez a bevált gyakorlat alapján. A szervezetek az LCS révén a Microsoft felhőjében tervezhetik meg és tesztelhetik le új vagy átalakított üzleti folyamataikat, ami a tapasztalatok szerint jelentősen felgyorsíthatja az üzleti innovációt – a szolgáltatást használó szervezetek például átlagosan 60 százalékkal rövidebb idő alatt találnak megoldást a projektek során felmerülő, illetve a helpdesk felé jelentett problémákra. A Microsoft a Dynamics AX frissítését az LCS implementációs módszertanával együtt még idén decemberben kibocsátja.
Láthatta a konferencia közönsége azt is, hogy a Dynamics AX aktuális, 2012 R3-as verzióját használó J&J Foods ügyfélszolgálati alkalmazottai a rendszer gépi tanulást lehetővé tevő algoritmusokat használó, intelligens és automatizált folyamataitól segítve miként lépnek kapcsolatba a cég webshopjába látogató ügyfelekkel. Ezzel a megoldással a J&J Foods mindössze négy hét alatt 3,5 százalékkal növelte online értékesítésből származó bevételeit.
Ugyancsak Barcelonában debütált a Microsoft kis- és középvállalati ERP-megoldásának új verziója, a Dynamics NAV 2015, amelynek kezelőfelületét érintésérzékeny kijelzőkre és tabletekre optimalizálták a redmondiak. A felhasználók szerepkörüknek megfelelően testre szabott kezdőlapot is kialakíthatnak a rendszerben, így a munkájukhoz szükséges információkat és folyamatokat bárhol és bármikor a lehető legkönnyebben érhetik el. A NAV 2015-öt a Microsoft az Office 365-tel is integrálta, ezért a felhasználók Wordben önállóan, külső tanácsadó bevonása nélkül is könnyen készíthetnek céges dokumentumsablonokat a rendszerhez, a számlákat is beleértve. Az új verzió emellett a felhőben, a Microsoft Azure platformon történő bevezetést is több újítással igyekszik megkönnyíteni.
Mindezek a bejelentések azt követően hangzottak el, hogy nem sokkal korábban, október 28-31. között Barcelona adott otthont a Microsoft TechEd 2014 Europe konferenciájának is, amelyen a cég Azure, Office 365 és Dynamics felhőplatformjához mutatott be új technológiákat, szolgáltatásokat és eszközöket a vállalati informatikusok és fejlesztők számára, hangsúlyozva elkötelezettségét a felhőalapú megoldások iránt.