A TikTok kihívást intézett az egész digitális világhoz a szédületesen gyors növekedésével, ami különösen a fiatalabb generációk körében szembeötlő. A helyzet ma már úgy áll, hogy az olyan technológiai óriások sem érezhetik magukat biztonságban, mint a Google, a Meta vagy az Amazon, amelyek egyre több területen kerülnek követő üzemmódba a kínai ByteDance 2011-ben indított, eredetileg videomegosztó szolgáltatáshoz képest.
Az elmúlt néhány évben a "több, mint a TikTok" üzleti stratégiává vált a kis és nagy technológiai cégek számára. Sokan "TikTokosítják" magukat, és igyekeznek az alkalmazás meghatározó jellemzőinek másolatát beágyazni a platformjaikba. Miközben a TikTok maga is a feje tetejére állítja a trendet, és a Google, az Amazon, a Spotify és más cégek funkcióival vetekedő megoldások alapjait fekteti le.
Kivel áll szemben a TikTok? - tette fel a kérdést a The Hustle. És meg is válaszolta gyorsan: alapvetően mindenkivel. Az Instagram elkészítette a Reels-t, a YouTube pedig elindította a Shorts-ot, így a Meta és a Google is ott van a TikTokkal folytatott játékban. A Spotify 2021 óta tesztel egy TikTok-szerű felfedező funkciót. Az Amazon is tesztel egy TikTok-szerű vásárlási feedet, és nemrég erősítette meg a livestream vásárlási törekvéseit.
A TikTok a versenyben egyelőre különösen jó pozícióban van. A Google például elismerte, a fiatalok a TikTokot használják arra, hogy éttermeket találjanak, nem a Google-t, és a TikTok tovább mélyíti keresési funkcióit. A TikTok-felhasználók 63 százaléka előbb fedez fel új zenéket a TikTokon, mint bármely más platformon, és a TikTok tárgyalásokat folytat a kiadókkal a Resso zenei platform gyors globális kiterjesztéséről.
Az Axios arról számolt be, hogy a kereskedelembe a TikTok termékteljesítési központokat indít, célkeresztjébe helyezi ezzel az Amazont. Ahogy a The Washington Post Gen Z technológiai tudósítója, Jules Terpak fogalmazott: "A TikTok egy fenevad."