Legyen szó olyan üzleti megoldásról, mint a számlakezelés, vagy egy szakterületi megoldásról a jogi osztály részére, avagy ERP-integrációról - portfóliónk biztosítja a testre szabott ECM-rendszert bármely vállalatnak, mondta Laczkó Kristóf, az ELO Digital Office operatív és stratégiai igazgatója, akit ezúttal a Leitz-gyökerű német vállalat látogatáskezelő-, HR- és tudásmenedzsment-megoldásairól kérdeztünk.
Computerworld: Hogyan tehetnek jó benyomást ügyfeleikre az ELO digitális látogatáskezelő rendszert alkalmazó szervezetek, és milyen további alkalmazási lehetőségei vannak?
Laczkó Kristóf: Az ELO kifejlesztett, és a partnerei, ügyfelei kezébe adott egy olyan közös fejlesztési platformot, amelynek köszönhetően egységes technológiával, gyártói támogatást élvezve, ugyanakkor egyéni igényekre szabva tudunk üzleti megoldáscsomagokat kialakítani. Ezek gyártói, dobozos megoldáscsomagok, melyeket utána innovatívan, a képzeletünket szabadjára engedve sokféle alkalmazási területen tudunk használni.
Egy példát említve: egy logisztikai területen működő hazai ügyfelünk az ELO BS Visitor (látogatáskezelő) alapmodult oly módon dolgozta át, hogy az tökéletes megoldást nyújt számukra a beérkező és kimenő szállítmányok nyomon követésére. Maga a sztenderd modul alapvetően az ügyfeleinkhez érkező látogatók kezelésére szolgál, többek között vonalkód-támogatás és a beléptető rendszer integrációjával együtt, azon felül persze, hogy a látogatók adatait, érkezési és távozási időpontokat, tárgyalószoba-foglalásokat rögzít és tesz transzparenssé az arra jogosultaknak.
CW: Izgalmas terület az általános munkaerő-hiány közepette a HR. Mit tud az ELO digitális munkaerő-felvételt kezelő rendszere, és hogyan alkalmazhatóak a gyakorlatban a digitális személyzeti akták?
LK: A HR tökéletes példája annak, milyen sokféle felhasználási területet tudunk lefedni az ELO Business Solutions csomagjaival. A HR esetében azonnal kettéválasztjuk a munkaerő-felvétel és az elbocsátás/helyettesítés menedzsmentjét. Előbbi esetében - hogy a technológia mélységét is bemutassuk valamelyest -, munkaerő-közvetítő online portálokhoz tudunk közvetlenül kapcsolódni. Ide kerülnek publikálásra az ELO modulján belül összeállított kritériumok (hogy milyen pozícióra keresünk kollégát), és szintén az ELO modulon belül láthatjuk azokat a jelentkezőket, akik az online portálon adták le jelentkezésüket, és az előre az ELO HR-modulban beállított súlyozás alapján a legmegfelelőbb jelentkezők. Önéletrajzokat tudunk kezelni, továbbá az erre jogosultakkal egy ELO workflow-nak köszönhetően csoportmunka szintjén történhet a további pontozás, interjúra invitálás, végül pedig a döntési folyamat vége, a munkavállaló felvétele.
Laczkó Kristóf operatív és stratégiai igazgató, ELO Digital Office
Hozzátenném, hogy ezen a ponton lép be a képbe az ELO szerződéskezelő modulja, amellyel sablonok segítségével tudunk új munkaszerződést létrehozni. Ezek az építőkockák összekapcsolhatóak, hiszen csak így tudunk egy teljes üzleti folyamatot lefedni az ELO megoldásaival.
CW: A vállalatoknál felhalmozott tudás megosztása versenyelőnyt jelent. Mi módon segít ebben az ELO Knowledge tudásplatform?
LK: Egy jó tartalomkezelő rendszer egyik legnagyobb, korábban részben kiaknázatlan előnye pont az az információ vagy adathalmaz, amin "ülünk". Az ELO felismerte, hogy a legnagyobb probléma ezen a téren éppen az egymástól elszigetelt adathalmazok nem megfelelő felhasználása, átláthatósága. Amit az ECM-rendszerben tárolunk, az csak ott látható/kereshető, és ugyanez érvényes az ERP- és más szakrendszerekben tárolt adatokra is. Az ELO Knowledge egy központi és intelligens tudás-adatbázisba fog össze minden adatot és információt, a vállalatot átszövő információs és tudásplatformmá kapcsolja össze az információszigeteket, átlépve a vállalati osztályok határait. Ez pedig hatalmas versenyelőny a felhasználók számára.