A Forrester Research legújabb tanulmánya szerint 2005 második negyedében mintegy 73 millió európai klikkelt rá a virtuális megrendelőgombra valamelyik webshop oldalán. Ez 19,7%-os emelkedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest. A számok azért is lenyűgözők, mert a mérések szerint a teljes, internet eléréssel rendelkező lakosság 51%-a használta legalább egyszer ezt a szolgáltatást az elmúlt fél évben.
Érthető módon elsősorban a nyugati régióba tartozó országokban magas az arány. Az első helyen Nagy Britannia áll, ahol a regisztrált felhasználók 71%-a, vagyis 22 millió ember vásárolt online boltból. Ezt követi Svédország 64%-kal, ami ugyancsak 22 millió lakosnak felel meg. A legnagyobb növekedést (40%) Olaszország és Franciaország tudhatja magának.
A kevésbé frekventált keleti területeken jelentős elmaradás tapasztalható. Hazánk nem fért bele az első tíz országot tartalmazó listára, de nálunk is növekedés figyelhető meg. A legnagyobb gond még mindig a bizalmatlanság. Sokak szerint egy átfogó kampánnyal, további kedvezményekkel lenne érdemes csalogatni a potenciális vásárlói kört.
Tovább nő a webes vásárlás népszerűsége
Az amerikaiak vezető szerepe az online vásárlások terén gyengülni látszik. Aggodalomra azonban semmi ok: a tranzakciók száma és együttes összege folyamatosan növekszik, csak éppen Európában jóval gyorsabban.
Hirdetés
Hirdetés