Az Egyesült Államok két szenátora törvényben szeretne megakadáyozni, hogy a Facebook és a Twitter kicsalja a fogyasztók személyes adatait.
A Mark Warner és Deb Fischer által benyújtott törvény azt is megtiltaná a több, mint százmilliós havi aktív felhasználóval rendelkező platformoknak, hogy addiktív, vagyis rászokást eredményező játékokat és webhelyeket tervezzenek 13 évesnél fiatalabb gyerekek számára.
A törvénytervezet azokat a praktikákat célozza, amelyekkel a platformok ráveszik a felhasználókat személyes adatait kiszolgáltatására. Ezeket a "sötét mintáknak" nevezett módszereket pszichológusok dolgozták ki.
A technikák részét képezik például az olyan félrevezető üzeneteket, amelyek OK gombján kattintva kapcsolatokat, üzeneteket, böngészési előzményeket és helyinformációkat továbbítunk, gyakran anélkül, hogy a dolog súlyával tisztában lennénk.
A közösségi hálózatok személyes adatgyűjtési technikáinak korlátozása azért fájdalmas a médiumok számára, mert csökkenti online hirdetés-értékesítési lehetőségeiket.