Az IBM egy online felmérésben 32 ezer fogyasztót kérdezett meg, hogy megtudja, mennyi interaktivitást várnak el az általuk gyakran felkeresett kiskereskedelmi egységektől. A résztvevők az USA, az Egyesült Királyság, Kanada, Kína, India és Brazília polgárai közül kerültek ki. Az IBM a Nemzeti Kereskedelmi Szövetség konferenciája alkalmával tette közzé a kutatás eredményeit.
Túláradó érdeklődés a személyre szabható online szolgáltatások iránt
Az IBM Global Business Services üzletfejlesztési vezetője, Shannon Miller szerint "a mai vásárlók okosabbak, olyanok, akik szeretnének kapcsolatot tartani a kereskedővel. Ezek a vásárlók jól felszereltek, rengeteg eszközzel rendelkeznek és többféle módon is fel tudják venni a kapcsolatot a kereskedővel. Ennek eredményeként több adatot mozgatnak meg a kiskereskedőnél, de maguk is több információra tesznek szert, és ez teszi őket okosabbá."
A megkérdezettek 75 százaléka szeretné, ha mobilja meg tudná mondani, hogy merre található a keresett cég legközelebbi üzlete, 68 százalékuk pedig konkrétan szeretné tudni, hogy a kívánt javak az adott helyen éppen kaphatóak-e vagy sem. A vásárlók 79 százaléka igényli, hogy árengedményre jogosító kupont nyomtathasson ki a weboldalon.
Miller kiemelte, hogy a felmérés megmutatta, hogy mást és mást várnak el az emberek az egyes médiatípusoktól. A weben szeretnék pontosan megnézni az árakat és kupont nyomtatni, az üzleten belül felállított kioszkokban részletes termékinformációkat várnak el, és azt, hogy a raktárban épp nem elérhető termékeket előrendelhessék. A mobiltelefonjukon pedig a legközelebbi üzlet helyét szeretnék megnézni, valamint, hogy a keresett áru éppen kapható-e ott.
Kifizetődő, de nem olcsó
"A kiskereskedők a vásárlók igényeihez igazíthatják stratégiájukat minden média típuson, hogy azt nyújtsák, amit az ügyfelek várnak tőlük" - vetette fel Miller. Az ilyen fejlesztések kifizetődőek a fejlesztés szerint, ha a kereskedőkkel minden csatornán lehetne tartani a kapcsolatot, akkor a vásárlók 61 százaléka több pénzt hagyna az üzletben.
Ez nem kevés munkával járó fejlesztéseket igényel, hiszen a kereskedelmi láncnak valósidejű adatokkal kell rendelkeznie mind a raktárkészleteiről, mind a vásárlóiról és ezeket az adatokat egyazon platformon elérhetővé kell tennie. Emellett a vásárlónak személyre szabott ajánlatokkal kedvezményekkel is kedveskedni szintén fejlesztést igényel. Ennek fényében az IBM egy új virtuális gyakorlóhelyet indított Retail Center of Competency címmel, hogy megkönnyítse a kiskereskedelmi láncok számára a kereskedelem, analitika és ügyfélszolgálat integrálását egyetlen infrastruktúrába.
Nem az IBM volt az egyetlen, aki a konferencia alkalmával ilyen kereskedelmi láncokra fókuszáló szolgáltatást mutatott be. A Microsoft és az Accenture is leleplezte közös szolgáltatását Style Star néven, hogy segítsen az outleteknek konszolidálni digitális marketing és eladási csatornáikat.