A hazai online kiskereskedelem (webáruházak) 2015-ös forgalma elérte a 270 milliárd forintot. (Ebbe nem tartozik bele a neten vásárolt repülőjegyek, színházjegyek stb. forgalma, vagy például a pizzarendelések.) Ez 16 százalékos növekedésnek felel meg az előző évi forgalomhoz képest. Miközben 48 milliárd forintos forgalmukkal továbbra is a műszaki cikkek a legkeresettebbek a világhálón, a legnagyobb bővülést - 20 százalékos növekedést - a szépség és egészség szektor érte el. A legkisebb mértékben - 9 százalékkal - 2015-ben is a számítástechnikai szektor gyarapodott.
A GKI Digital és az Árukereső.hu közös, 1200 webáruházra kiterjedő Online Kereskedelmi Index kutatássorozatának idei első felméréséből az is kiderül, hogy a divat, sport vagy a számítástechnika szektor növekedését elsősorban nem online jelenléte erősödésének köszönheti, hiszen bővülésének mértéke hasonlóan alakult a teljes kiskereskedelemre vetítve is. Ezzel szemben a játék és kultúra, a műszaki cikkek, a szépség és egészség, valamint az otthon és kert esetében más a helyzet: míg ezen szektorok teljes kiskereskedelme csak átlagosan növekedett, addig online értékesítése továbbra is dinamikusan bővült. E jelenséget leginkább az online kereskedők számának ugrása, valamint a termékek online vásárlásával szembeni bizalom erősödése magyarázza.
Tavaly Magyarországon közel 2,5 millió ember vásárolt terméket valamilyen webáruházban, azonban az új belépők aránya alig 4 százalékra csökkent. Figyelemre méltó, hogy az online vásárlók közül a legtöbben csak egyszer vásároltak egy-egy adott boltban. Ennek fényében a felmérést végzők azt javasolják a kereskedőknek, hogy a jövőben ne az új vásárlók megszerzésére helyezzék a hangsúlyt, hanem azokat próbálják meg visszacsábítani, akik egyszer már vásároltak webáruházukban.
Bár magyar nyelvű honlappal és forint alapú árazással közel 4500 online kereskedő működik, a teljes forgalom 30 százalékát a legnagyobb 10 kereskedő adja. Együttes online árbevételük tavaly megközelítette a 80 milliárd forintot. A listán továbbra is kiemelt helyen szerepel az Edigital, az eMAG és a Mall.hu, ugyanakkor 2015-ben nagyot nőtt a Tesco online üzletága is.
A teljes online forgalom csupán 16 százalékánál fizettek a vásárlók valamilyen elektronikus megoldással. E jelenség azonban nem akadályozta a mobilalapú vásárlás terjedését: a felmérésből kiderül, hogy az online vásárlók egyharmada már vásárolt 2015-ben az interneten terméket mobiltelefonja segítségével.