A magyar alapítású és tulajdonú, fóti központú WebEye hazai leányvállalatának nettó árbevétele 30 millió forinttal meghaladta az előre kitűzött, 158 millió forintos növekedési célt. A 14 európai országban szolgáltató nemzetközi cégcsoport, a WebEye Telematics konszolidált árbevétele pedig az előző pénzügyi évhez képes 310 millió forinttal magasabb, 4,4 milliárd forintos árbevételt könyvelt el.
A WebEye növekedése többek között már az újragondolt leányvállalati működésének és átalakított menedzsment struktúrának is köszönhető: "A 2018-as pénzügyi év eredményei azt mutatják, hogy a tavaly elindított, idén realizálódott üzleti- és operatív változtatásoknak köszönhetően erős pénzügyi évet zár a WebEye. A dinamikusan fejlődő ügyfélszám mellett továbbra is szolgáltatásaink diverzifikációjára törekszünk, ahogy ezt a piaci is igényli tőlünk" - fejtette ki az eredmények hátterét Németh Pál, a WebEye Telematics Group vezérigazgatója.
A magyarországi leányvállalat kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 2017-ben 67,5 millió forint volt, a cégcsoport EBITDA eredménye 481 millió forint lett. A WebEye Hungary adózás utáni eredménye 15,3 millió forint, a teljes cégcsoport adózás utáni eredménye 26,5 millió forint volt.
A KSH adatai szerint a belföldi viszonylatban a közúti árufuvarozás szállított tömegre vonatkozó részesedése meghaladta a 80%-ot, tehát a szállítmányozás továbbra is leginkább közúton zajlik. Jelenleg több mint 61 ezer aktív végpontot kezel a WebEye rendszere, kiszolgálva a legkisebb és a legnagyobb szállítmányozó cégeket Európa szerte. "A német PTV Grouppal való, logisztikai útvonal-optimalizálásra alkalmas szoftveres megoldásunk, a tabletes- és mobilos megoldásaink az úton lévő sofőrök kényelmét és az otthon tevékenykedő cégek hatékonyságát egyaránt szolgálják." - tette hozzá Németh Pál.
WebEye Hungary tavaly 331 dolgozót foglalkoztatott, míg idén, a dinamikus bővüléssel összhangban a cégcsoport 380-400 főre kívánja növelni a munkavállalók számát.