Egyre több amerikai vásárló intézi online a karácsonyi bevásárlásait. A comScore kedden nyilvánosságra hozott felmérése szerint az e-commerce szektor a 2011-es év negyedik negyedévében 14 százalékos forgalomnövekedést produkált; az online kiskereskedelmi költés éves összehasonlításban 43-ról 49,7 milliárd dollárra ugrott. Az e-kereskedelem részesedése 2009 ősze óta folyamatosan növekszik, az utóbbi öt negyedévben kétszámjegyű erősödést mutatott.
A comScore adatai szerint az Egyesült Államok teljes e-commerce költése tavaly elérte a 161,5 milliárd dolláros rekordösszeget, ami a 2010-es évhez képes 13 százalékos növekedést jelent.
„A 2011-es év negyedik negyede újabb, az online kiskereskedelem szempontjából erős évet zárt: egy olyan évet, amelynek minden egyes negyedévében kétszámjegyű növekedést tapasztalhattunk” - írta közleményében Gian Fulgoni, a comScore elnöke. „Az online kereskedelem erősödéséhez valószínűleg az Egyesült Államok gazdaságának bizonytalan helyzete is hozzájárult” - hangsúlyozta Fulgoni.
A kutatócég felmérése szerint a shopperek elsősorban azért választották az online áruházakat, mert „olcsóbb és kényelmesebb” bevásárlást ígérnek, mint a hagyományos boltok. „Ha a körülmények nem változnak, számíthatunk rá, hogy 2012-ben további költések csatornázódnak át az online kereskedelembe; az sem lehetetlen, hogy tovább erősödik a növekedési trend” - írta Fulgoni.
Az online kiskereskedők nagyon jól jártak a karácsonyi szezonnal: a szektor novemberben és decemberben produkálta a legnagyobb növekedést. „Az online kiskereskedelem fordulóponthoz érkezett" – jelentette ki Dan Olds, a The Gabriel Consulting Group elemzője. „A vásárlók a helyi boltok helyett egyre inkább a jobb árakat és kínálatot szavatoló online áruházakat részesítik előnyben... Nem kizárt, hogy néhány éven belül ez lesz az elsődleges értékesítési platform” - fejtegette Olds.