Az NPD DisplaySearch szerdán nyilvánosságra hozott adatai szerint tavaly összesen 72,2 millió táblagépet értékesítettek világszerte – ez a teljes mobil PC-piac 25,5 százalékát teszi ki. A vállalat negyedik negyedéves becslése szerint a tabletszegmens egyetlen év alatt 256 százalékos növekedést produkált.
A cég kutatása szerint 2011-ben 187,5 millió notebook talált gazdára; korábban 188 millió darabos forgalmat saccoltak. A notebook forgalom éves szinten így is stabil, 12 százalékos növekedést mutatott.
Az iparági megfigyelők többsége egyetért abban, hogy bár a tabletek népszerűsége vitathatatlanul negatív hatással van a hagyományos PC-piac alakulására, egyelőre nem tapasztalható számottevő kannibalizáció. A Google tulajdonában lévő mobil hirdetési hálózat, az AdMob felmérése szerint a táblatulajdonosok 77 százaléka továbbra is használ notebookot; a Forrester Research pedig egyenesen arra jutott, hogy az új notebookok vásárlóinak többsége is közülük kerül ki.
A fenti eredményeket az NPD DisplaySearch kutatásai is alátámasztják: becslésük szerint 2017-ben közel 432 millió notebookot és 383,3 millió táblagépet értékesítenek majd. A cég az Ultrabook-piacon is élénk érdeklődésre számít: számításuk szerint az pengevékony, pillekönnyű laptopokból közel 175 millió darab fogyhat 2017-ben.