A Oracle nyilvánosságra hozta az első negyedévi pénzügyi szóló jelentését, és az eredmények felülmúlnak minden várakozást: a cég rengeteg új fogyasztót nyert a felhőalkalmazások és az infrastruktúra üzletág területén is. Az egyik legnagyobb fogás a McDonald's, amely észak-amerikai pénzügyi rendszereit az Oracle Cloud Infrastructure-re állítja át. De az Egyesült Államok egyik legnagyobb élelmiszerbolt-hálózata, az Albertsons is az Oracle Cloud HCM mellett döntött.
Az egyszeri tételek leszámításával kalkulált (úgynevett non-GAAP) tiszta bevétel az első negyedévben 2,9 milliárd dollár, ami 4 százalékos növekedést jelent, az egy részvényekre jutó non-GAAP bevétel 93 cent, ami pedig 15 százalékos növekedés. A teljes bevétel az első negyedévben nem kevesebb, mint 9,37 milliárd dollár lett: ez 2 százalékkal múlja felül az előző évi adatot. A piaci várakozásai ettől jócskán elmaradtak: az elemzők 86 centet vártak részvényenként, és a teljes bevételt 9,19 milliárd dollárra taksálták.
Az infstratruktúra üzletek növekedése részben a Zoommal kapcsolatos bevételeknek köszönhető, és nyilvánvalóan szerepet játszik benne a koronavírus-járvány, illetve a home office előretörése. Ugyanakkor a cég bízik benne, hogy a növekedés a COVID-19 utáni időszakban se fog megtörni.
Ami a felhőszolgáltatásokat és lincensztámogatásokat illeti, itt az első negyedévben 2 százalék volt a növekedés, és a bevétel elérte a 6,9 milliárd dollárt. A McDonald's és az Albertsons mellett további nagy halakat is kifogott az Oracle. Közéjük tartozik a globális információkezelési szolgáltatásokat nyújtó Iron Mountain és a Humana egészségbiztosító, amelyek az Oracle felhő alapú megoldásaira álltak át.