Ötödével nőtt a Lenovo kínai számítógép és mobilkészülék gyártó bevétele a március végéig tartó, 2014-2015-ös pénzügyi évben az egy évvel korábbi időszakhoz képest, elsősorban a számítógépek és Windows táblagépek eladásainak köszönhetően.
A vállalat eredmény beszámolója szerint a konszern egész éves árbevétele 46,3 milliárd dollárt tett ki a pénzügyi évben, az adózott nyereség 837 millió dollár volt ugyanebben az időszakban.
A Lenovo utolsó pénzügyi negyedéves bevételének 63 százaléka származott a számítógépek eladásából, szemben az egy évvel korábbi 83 százalékos aránnyal. A Motorola tavalyi megvásárlásával támogatott mobil üzletág a bevételek 25 százalékát adta, a vállalati szolgáltatások szegmens 9 százalékot tett ki.
A Lenovo március végéig 60 millió számítógépet értékesített, a konszern világpiaci részesedése 19,5 százalékos a számítógépgyártó szegmensben.
A mobil üzletág - amelyben a Lenovo okostelefonokon, az Androidos táblagépeken és okostévéken kívül a tavaly a Google-tól megvásárolt Motorola eredménye is benne van - mintegy 76 millió készüléket értékesített a 2014-2015-ös pénzügyi évben.
Az okostelefonok 59 százalékát Kínában adták el, azonban jelentősen, 450 százalékkal nőttek a világ többi részére irányuló értékesítések a 2014-2015-ös pénzügyi évben. A március végéig tartó negyedévben 18,4 millió eladott készülékkel a Lenovo a világ harmadik legnagyobb okostelefongyártó vállalata volt, a Samsung és az Apple után, megelőzve a Huaweit.
A Lenovo harmadik, szervereket, szoftvereket, adattárolási szolgáltatásokat is lefedő vállalati szegmensének értékesítési árbevétele 1,1 milliárd dollárt tett ki a 2014-2015-ös pénzügyi év március végéig tartó, utolsó negyedévében