2006-ban is a digitális fényképezőgép volt az egyik legkapósabb termék Kelet-Közép-Európában. Az IDC adatai szerint a térségben tavaly eladott digitális fényképezőgépek száma megközelítette a 7 millió darabot, és az idén is stabil növekedés várható. A technológiai fejlődés és a verseny az árakat ezzel szemben minden eddiginél alacsonyabb szintre szorította, így a gyári árbevételek mintegy 4 százalékkal 1,65 milliárd dollárra csökkentek.
Az árak zuhanásával együtt fejlődött a technika. Az alsó három árkategóriában tavaly több mint duplájára nőtt az eladott készülékek darabszáma, és ezzel párhuzamosan az 5 megapixel felbontású eszközök helyett a 6 megapixeles gépek kerültek a népszerűségi lista csúcsára.
Az árnyomás különösen Magyarországon volt érezhető az elmúlt évben. Míg az eladott digitális fényképezőgépek száma 18 százalékos emelkedéssel túllépte a 300 ezret, a dollárban számított árbevétel gyakorlatilag változatlanul 63,4 milliós szinten stagnált.
Még egyetlen szállító sem szerzett egyértelműen domináns pozíciót a digitális fényképezőgépek magyarországi piacán. Bár 2006-ban a három legnagyobb piaci szereplő (Olympus, Kodak, Canon) eladásai tették ki az értékesítési volumen több mint 48 százalékát, az első tíz szállító közül kilenc helyezése változott meg az előző évi besoroláshoz képest - ez azt mutatja, hogy a cégek jócskán tudnak még javítani pozíciójukon az idén is.
Sokkal gyorsabban nőttek volna hazánkban a fényképezőgép-eladások, ha éppen nem ilyen kritikus a gazdasági helyzet. A dolgok jelenlegi állása szerint sajnos 2007-ben is hasonló tényezők fogják alakítani a piacot.