Az OTP Bank kísérletet tesz arra, hogy átalakítsa a banki szolgáltatások működését. Simple néven kialakított csomagját elsősorban pályakezdő fiataloknak ajánlja. Az „on-demand” bankolás jegyében 18 és 30 év közötti ügyfél (kizárólag ők vehetik igénybe ezt a szolgáltatást) egyrészt kap egy sor ingyenes alapszolgáltatást, másrészt szabadon választhat hozzá egyéb, kiegészítő szolgáltatásokat.
A díjmentes szolgáltatások körébe tartozik a számlanyitás, a számlavezetés, ha minimálbérnek megfelelő jövedelem érkezik a számlára, egy évig a Simple MasterCard Online PayPass kártya, havonta két díjmentes készpénzfelvétel belföldi OTP automatáinkból. Továbbá díjmentes a Simple Direkt hozzáférés, a Simple Direkt internetes csatornán keresztül indított eseti és rendszeres belföldi forint átutalások és csoportos beszedési megbízások.
Mivel a Simple moduláris felépítésű, az egyszerű webes felületen az ügyfél pár perc alatt összeállíthatja saját szolgáltatáscsomagját egyszerű kattintásokkal, ahol az adott szolgáltatás havidíját is látja. További nagy előny, hogy a szerződéskötéshez mindössze a szerődés aláírásáért kell bemenni egy bankfiókba.
Újdonság a piacon, hogy a folyószámla hitel esetében 10 ezer forintig sem kamatot, sem kezelési költséget, csak egy egyszeri fix lehívási díjat számít fel a bank. A Simple lehetővé teszi a szabad választást, így az ügyfél plusz adminisztráció és aláírandó szerződések nélkül, bármikor módosíthat a szolgáltatáscsomag összeállításán az internetes felületen.
Érdemes megnézni a Simple weboldalát, és összehasonlítani a bank sztenderd ügyfélszolgáltatási felületével. A különbség szembeötlő. Az persze más kérdés, hogy az egyszerű felületen nevelkedett ügyfelek vajon át tudnak/akarnak-e állni a bonyolultabb pénzügyi szemléletet igénylő, összetettebb szolgáltatásokra.
Mindenesetre Kovács Antal, a hitelintézet lakossági üzletágát irányító vezérigazgató helyettese bizakodóan nyilatkozott a szolgáltatást bemutató sajtótájékoztatón: „az OTP Bank célja, hogy folyamatosan fejlessze, a pályakezdők igényeihez igazítsa a Simple szolgáltatást, a fiatal ügyfelek így az új banki kapcsolati formában nem csak megismerhetik, de alakítják is a pénzintézet legújabb fejlesztéseit.”
A szolgáltatás viszont rámutat egy komoly lehetőségre: a bankok esetében sem kellene feltétlenül fenntartani az előre összeállított szolgáltatáscsomagokat. Bizonyos esetekben ezt az „igény szerint” lehetőséget egy sor más banki termékre is ki lehetne terjeszteni megfelelő technikai háttér megléte – és például az elektronikus aláírás elterjedése – esetén.