A pénzügyi innováció már hagyomány az OTP Banknál - 2009-ben a hitelintézet például Magyarországon elsőként bocsátott ki PayPass bankkártyát. Az érintéses fizetés 2017-re, vagyis nyolc év alatt jutott el odáig, hogy a bankkártyás vásárlások kétharmada már ilyen módon történjen. A következő lépés a mobilfizetés volt. Az OTP Mobil által fejlesztett Simple by OTP alkalmazás nemrégiben ünnepelte ötödik születésnapját, és az eddigi számai tökéletesen tükrözik a mobilfizetési piac fejlődését is. A kezdeti öt szolgáltatás mára tizennégyre duzzadt - a legnépszerűbb a parkolás, de akár ételt is rendelhetünk, vagy sorban állás nélkül megvehetjük a mozijegyünket az app segítségével.
Élünk a lehetőséggel
2014-es indulásának évében húszezren regisztráltak a Simple rendszerébe, és a végrehajtott tranzakciók száma tízezer körül mozgott. Az alkalmazás azóta robbanásszerűen növekszik, minden évben megdönti saját rekordjait, ezzel még nagyobb szerepet vállalva az m-kereskedelem formálásában. A sikert mutatja az is, hogy mára több mint 700 ezer felhasználó rendelkezik Simple-fiókkal, akik évi 5,5 millió tranzakciót indítanak életük megkönnyítésére. A szolgáltatások közül is kiemelkedik az érintéses mobilfizetés, amit az OTP Bank 2017 júniusában, a Simple by OTP alkalmazáson keresztül tett elérhetővé ügyfelei számára. A szolgáltatás már az első időszakban rendkívül népszerűnek bizonyult, a 100 millió forintos vásárlási értékhatárt már az első másfél hét után sikerült átlépni.
Ezt fokozva még 2017 szeptemberében az OTP Bank a magyar pénzintézetek közül elsőként és azóta is egyetlenként, a Simple Kártya bevezetésével bármely pénzintézet ügyfele számára elérhetővé tette a mobilfizetés lehetőségét. A 2017-es indulás óta közel 5 millió mobilfizetési tranzakció ment végbe a Simple by OTP alkalmazáson keresztül. Az OTP Mobil legfrissebb statisztikái szerint a digitalizált kártyák száma már meghaladja a 110 ezer darabot is. Jól szemlélteti a technológia térnyerését, hogy csak az elmúlt három hónapban több mint egymillióval nőtt a mobilfizetések száma, és mintegy 5 milliárd forinttal emelkedett ez idő alatt a vásárlási volumen.
Pénzügyi tudatosság
- Az OTP Mobilnál kiemelt célunk, hogy fejlesztéseink egyszerűbbé tegyék a felhasználók életét. Ezt igazolja az is, hogy alig két év alatt már több mint 20 milliárd forint értékben fizettek mobiltelefonjuk segítségével az ügyfelek, a bankkártyájuk helyett. Külön büszkeség számunkra, hogy az érintéses mobilfizetés során használt kártyák mintegy 20 százaléka már Simple Kártya, tehát bankfüggetlen módon vagyunk képesek kiváló és népszerű szolgáltatást biztosítani, így valóban kijelenthetjük, hogy mindenkinek elhoztuk a mobilfizetést - mondta el Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezető igazgatója.
Magyarországon továbbra is nagyon nagy a készpénzhasználat aránya, a vásárlások többsége még mindig a hagyományos módon történik, bár - a Központi Statisztikai Hivatal és a Magyar Nemzeti Bank felmérései szerint - a kiskereskedelmi üzletek 84 százaléka már készen áll az innovatív fizetési megoldásokra. Kiemelt feladat ezért az is, hogy a már meglévő és az újabb és újabb fejlesztésekkel minél többen ismerkedjenek meg. Ehhez pedig a pénzügyi tudatosság növelésére, a nyilvánvaló előnyök megismertetésére is egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetni.