Miután a cég szervezeti átalakításának keretében meghirdetett "Önkéntes felmondás" program kudarccal zárult, közel 2500 munkavállalóját kénytelen elbocsátani az amerikai online piac egyik legnagyobb múlttal rendelkező szolgáltatója, az Aol.
A program célja az volt, hogy a csoportos elbocsátásokkal járó traumák nélkül hajthassák végre a vállalat 6900 fős nemzetközi stábjának több mint egyharmadát érintő leépítéseket. "Sajnos nem sikerült elérnünk az átalakítás stratégiában megfogalmazott célokat; csak igen kevés olyan dolgozónk jelentkezett, aki hajlandó lett volna önként távozni a helyéről - így több ezer munkavállalónknak kell felmondanunk" - nyilatkozta Tricia Primrose, az Aol szóvivője.
A szervezeti átalakulások fontos részét képezik a cég megújulási stratégiájának. A szakértők úgy látják, ha az idén nem lesz képes megerősíteni piaci pozícióját az Aol, a csőd szélére kerülhet.
A fenti vélekedést a Time Warner 2009 harmadik negyedévére vonatkozó adatai is megerősítik, amelyek 777 milliós árbevételt mutattak ki az Aol-nál: ez jelentős, 23 százalékos csökkenést jelent a megelőző év mutatóihoz képest. Eközben a vállalat reklámbevételei is nagy mértékben - közel 18 százalékkal csökkentek -, messze meghaladva a globális online reklámpiacon érvényesülő, alig egyszázalékos trendet.
Az Aol tavaly decemberben független piaci szereplővé vált, miután korábbi anyacége, a Time Warner tőzsdére bocsátotta a cég részvényeit. Jelenlegi vezérigazgatója, a Google korábbi sztármenedzsere, Tim Armstrong 2009 márciusában csatlakozott a céghez. Az általa felvázolt üzleti stratégia az eredeti tartalmak előállításának szignifikáns erősítésére, a cég online hirdetési módszereinek és rendszereinek megújítására, valamint az internet-kommunikációs szolgáltatások megerősítésére fókuszál.