Az IBM egyik munkatársa állítólag „minden idők legrosszabb SAP-implementációjaként” jellemezte azt a projektet, amelyik miatt most több millió dolláros kártérítést követel a cégtől az Avantor Performance Materials.
A vegyipari vállalat pert indított az informatikai óriás ellen: állításuk szerint az IBM hazudott nekik, amikor azt állította, hogy egyik SAP-alapú szoftvercsomagjuk „tökéletesen megfelel” az Avantor egyedi igényeiknek.
A kereset szerint az Avantort jelentős anyagi és erkölcsi kár érte
A kémiai anyagok gyártásával foglalkozó cég 2010-ben döntött úgy, hogy SAP-alapú megoldásra cseréli korábban használt ERP-rendszerét. „Az IBM sietett előnyt kovácsolni az Avantor döntéséből – és teljes tudatában annak, hogy mivel az Avantor egy rendkívül kompetitív, speciális partneri igények jellemezte üzletágban tevékenykedik, ügyfél-rendszerének legkisebb zavarait sem tolerálhatja – azt állította, hogy az IBM 'Express Life Sciences Solution' megoldás(…) képes az Avantor üzleti szegmensének egyedi igényeit kielégíteni – olvasható a periratban. – Az Express Solution ezzel szemben az IBM egyik előregyártott, SAP-platformon futó szoftvermegoldása.”
Az Avantor szakemberei csak a szerződés aláírását követően jöttek rá, hogy az Express Solution „szerencsétlen módon alkalmatlan” a működésükkel kapcsolatos feladatok ellátására; a rendszer beüzemelését követően „kis híján leállt” a cég működése.
A vegyipari vállalat jogászai szerint az IBM további szerződésszegést követett el azzal, hogy „hozzá nem értő és nemtörődöm szaktanácsadókat” bízott meg a projekt lebonyolításával, akik „számos tervezési, konfigurációs és programozási hibát” vétettek – írják a kereset megszövegezői.
Az Avantor álláspontja szerint az IBM „tudatosan vagy felelőtlenül elmulasztotta” közölni a vállalat illetékeseivel a projekt lehetséges hátulütőit, és igyekezett a lehető legrövidebb idő alatt lezárni az üzletet.
„Az IBM a rendszer hibáinak és funkcionális hiányosságainak eltitkolása érdekében saját, a beüzemelést megelőzően lefuttatott tesztjeinek eredményeit is ignorálta, nem megfelelő és hiányos tesztelést végzett, és azt javasolta az Avantornak, hogy a korábbi terveknek megfelelően, kezdje el használni a megoldást – annak ellenére is, hogy az Avantor többször is hangsúlyozta, az előre meghatározott ütemterv tartása jóval kevésbé fontos szempont a cég számára, mint az, hogy olyan, teljes funkcionalitású rendszert építsenek ki, amely nem veszélyezteti az Avantor ügyfeleinek zavartalan kiszolgálását” – írják a felperes jogászai.
A gyártó májusban kezdte használni a rendszert, ami „katasztrófához vezetett”: a szisztéma egész egyszerűen képtelen volt a rendelések, a raktárkészlet és a könyvelés megfelelő kezelésére. A perirat szerint az Amantor több tízmillió dolláros veszteséget szenvedett, és üzleti reputációja is alaposan megsínylette a fiaskót.
Frissítve
Az IBM hivatalosan is reagált a történtekre, melyet szó szerint idézünk: "Meglepve fogadtuk a hírt, hogy az Avantor pert indít ellenünk, a cég állításai erősen túlzók és félrevezetők. Az IBM teljesítette szerződéses kötelezettségeit, a leszállított megoldást az Avantor jelenleg is használja. Vállalatunk határozottan védekezni fog a vádak ellen."