Hirdetés
. Hirdetés

SAP-folyamatok az üzlet kezében

|

2016-ban indult útjára a Novacon Zrt., elődcége, az E-Con Solutions azonban már 2006 óta jelen van a tanácsadói piacon; a lean menedzsment úttörőjeként ismert Magyarországon. A 2016-os megújulás a termékpalettát is érintette: a lean módszertan és szervezetfejlesztés mellett a Winshuttle hazai képviseletével gazdagodott.

Hirdetés

A Winshuttle az SAP-hoz kapcsolódó folyamatok automatizálásának eszköze, egyfajta Robotic Process Automation megoldás SAP-ra, illetve RPA-val kiegészített Business Process Management megoldás, amellyel bármilyen folyamat egyszerűen digitalizálható. Keresztesi Zsolt, a Novacon ügyvezetője és Handtuch Mihály lean / RPA tanácsadó nyilatkozott lapunknak.

Hirdetés
          

Computerworld: Az ügyfelek nem nézik önöket ufónak, amikor üzleti folyamatok robotizálásáról beszélnek?   

Keresztesi Zsolt: Az ipari környezetből érkező szakemberek talán inkább, de például szolgáltatóközpontokban nemigen okozunk vele meglepetést.           

CW: A Novacon Magyarországon az amerikai Winshuttle kizárólagos képviselője? Mire képes ez a szoftver?     

KZs: Jelenleg mi vagyunk az egyedüli, mondhatjuk, kizárólagos képviselők.           

Handtuch Mihály: A két fő termékcsalád közül a Winshuttle Studio egy rendkívül gyors felhasználóhoz hasonlítható. A felhasználó akkor indítja el, amikor akarja, és az ő nevében végzi el a feladatát az SAP-ban. Ehhez először létre kell hozni a scriptet, azaz meg kell mutatni, hogyan szeretné a felhasználó bevinni az adatokat, majd összekötni az Excel vagy Access forrásfájllal. Innen kezdve már csak egy lépés, és futtatható az automatizáció. A Winshuttle annyiban tér el más RPA-megoldásoktól, hogy nem a grafikus felületen keresztül viszi be az adatokat az SAP-ba, hanem egy szinttel lejjebb, RFC-kommunikáción keresztül, natív integrációval. Illetve képes kinyerni élő adatokat az SAP adattábláiból, amire egy általános RPA-megoldás nem képes.

Keresztesi Zsolt ügyvezető, Novacon

A másik termék, a Winshuttle Foundation, komplett BPM-megoldás az üzleti folyamatok leképezésére és workflow-ba rendezésére. Például ha a végfelhasználó új vevőt akar felvenni, adatait a workflow-n keresztül eljuttathatja, mondjuk, a pénzügyi osztálynak, ahol elvégezhetik a szükséges kockázatelemzést, majd továbbítják jóváhagyásra. Utolsó lépésként pedig automatikusan az SAP rendszerbe kerülhetnek az adatok. A folyamat mindvégig digitális formában, kontrollált környezetben zajlik, és mindenki láthatja, hol tart éppen az igénylés. A határidő közeledtével emlékeztetőket vagy eszkalációkat lehet küldeni. Legfőbb előnye, hogy hibás adatot nem enged be a workflow-ba, és az első pillanattól fogva látható, helyesen történne-e meg az adatrögzítés az SAP rendszerben.           

CW: Mennyi ideig tart általában egy Winshuttle-bevezetés?           

KZs: A Studio adatrögzítési vagy -kinyerési scriptjének elkészítése egy-három napot vesz igénybe. Ez egy általános RPA-projekthez képest rekordsebesség. Viszont ami az előnye, az a hátránya is: a Winshuttle Studio más ERP-rendszerekkel nem tud kommunikálni; SAP-ra van kihegyezve. A Foundation már nyitottab, hiszen komplex workflow-kat, nagyon sok üzleti szabályt lehet beépíteni, egyszerű összekötni más applikációkkal is. Ez esetben egy-három hónap alatt el lehet jutni az éles bevezetésig, ami szintén kimagaslóan rövid idő.           

Legfőbb előnyük azonban a Winshuttle-termékeknek, hogy programozásuk nem igényel speciális IT-tudást. Olyan üzleti felhasználóknak készültek, akik a saját munkájukat szeretnék automatizálni, megkönnyíteni.           

CW: Azon kívül, hogy nyilván meggyorsítja a munkát, milyen más haszna van a termék bevezetésének a vállalatoknál?           

KZs: Felhasználói visszajelzések alapján azt mondhatjuk, hogy a Winshuttle töredékére csökkenti az adatfeltöltéssel és -kinyeréssel töltött időt, helyette többet lehet tölteni mással, például az adatok elemzésével. Rövidül az átfutási idő, könnyebb tartani a határidőket, illetve ugrásszerűen javul az adatminőség.           

HM: Vezetői szempontból nézve pedig nagyon fontos, hogy valós idejű adatokhoz jut a menedzsment, nem pusztán utólag készült jelentésekből követheti nyomon a mutatókat és hozhat döntéseket.           

KZs: Nem hagyhatjuk szó nélkül az IT-csapatnak nyújtott előnyöket sem: tapasztalatok szerint rengeteg IT-erőforrást köt le az üzleti felhasználók kis és közepes mértékű fejlesztési igényeinek kezelése. Ha olyan eszközt adunk a kezükbe, amelyet ugyan az IT kontrollál, de a fejlesztést - a lean szemlélettel összhangban - az üzleti felhasználók folytatják, az IT-csapatnak több ideje marad saját prioritásaira, például digitális stratégia megalkotására, verziófrissítésre és a többire. Nem beszélve arról, hogy az egyedi megoldások fejlesztése, az SAP testre szabása nem mindig preferált megoldás.           

S hogy mennyi a megtérülési idő? Egy szolgáltatóközpont két évvel a bevezetés után történt visszamérése: anélkül, hogy az IT akár csak egy órát is töltött volna fejlesztéssel, az üzleti felhasználók hétszer annyi időt nyertek, mint amennyit a projekttől eredetileg reméltek. Ügyfeleink rendre 9-12 hónapon belüli megtérülésről számolnak be.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.