A 2006. első negyedéves időszakban 2 milliárd dollár nettó nyereséget sikerült elérni, ami 25%-kal több, mint egy évvel korábban. Az összes eladás nagyjából 14,73 milliárd dollárt tett ki. Ennek ellenére az LCD részlegen kívül minden más szekció rosszabbul teljesített, mint tavaly: a félvezető, a telekommunikációs, a digitális média és az otthoni eszközök eladásai egyaránt csökkentek.
LCD panelekből 41%-kal többet sikerült értékesíteni, így az összes eladás elérte a 2,84 milliárd dollárt, amit elsősorban a nagy méretű panelek generáltak. A nagyképernyős LCD TV-k iránti kereslet a vártnál is nagyobb mértékben növekedett. Most már a 40 hüvelyknél nagyobb képátlójú modellekre helyezik a hangsúlyt.
A félvezetőgyártó üzletág eladásai mindössze 3%-ot estek. A NAND flash memória piac aránylag gyengén teljesített, ám a DDR2 chipek iránti kereslet hihetetlenül nagy, és az árak is növekedtek. A vállalat szerint az új rendszerekben átlagosan értékesített memória mennyisége már 705 megabájt körül mozog.
Ami a mobiltelefon részleget illeti, a negyedév során 29 millió új készüléket értékesítettek, ám az egész telekom üzletágat nézve mégis 5%-os visszaesés tapasztalható. A mobiltelefonok átlagos eladási ára is csökkent egy kicsit.
Várhatóan a következő néhány negyedévben megfordul a helyzet, köszönhetően a futball világbajnokságnak. Jellemzően több háztartási elektronikai eszközt vásárolnak a világon, elsősorban televíziót.
Samsung: több forgalom, magasabb nyereség
A Samsung Electronics magasabb eladási adatokról és nyereségről számolt be, ami elsősorban a jól teljesítő LCD részlegnek köszönhető.
Hirdetés
Hirdetés