Pár napja a Facebook hivatalosan is megerősítette, hogy megvásárolta a Microsofttól annak Atlas névre hallgató hirdetési platformját. Sajnos a vételi árról nem esett szó, a redmondiak kezébe a 6 milliárd dolláros aQuantive-akvízíció részeként került a megoldás, Mark Zuckerbeg cége a pletykák szerint olyan 100 millió dollárért vehette meg a platformot.
A nem túl meglepő felvásárlással a Facebook megpróbál a jövőben egy eddigieknél egyszerűbb és átláthatóbb hirdetési rendszert nyújtani, amely optimális időben képes releváns reklámokat nyújtani a netezőknek, ezzel növelve a hirdetési költség megtérülési mutatóját. A Facebook szerint az elkövetkező hónapokban rengeteg látható és motorház alatti fejlesztést fognak eszközölni az Atlas hatékonyságának növelése érdekében.
Jelen felvásárlással a Facebook lényegében a Google közvetlen riválisává válik a hirdetési piacon, noha a keresőcégnek egy darabig biztos nem kell tartania attól, hogy a konkurens megoldás az AdWords életére törne.