A két vállalat 2,5 hüvelykes merevlemez-eladásait figyelembe véve a Toshiba lett a piac legnagyobb beszállítója. A Fujitsu kivásárlásának üzleti részleteit egyik cég sem hozta nyilvánosságra. A Toshiba ezzel belépőt nyert az üzleti célú merevlemezek piacára, ahová már évek óta szeretett volna betörni. A Fujitsu négy új cég között osztotta fel tervezési és gyártási részlegét, ezek mindegyikét átveszi és tovább üzemelteti a Toshiba. A négy csoport munkáját egy újonnan létrehozott vállalat, a Toshiba Storage Device Corp. fogja össze. A Fujitsu gyártással foglalkozó leányvállalatai a Fülöp-Szigeteken és Thaiföldön szintén a Toshiba birtokába kerülnek, csakúgy, mint a Yamagata Fujitsu Limited. A három társaság száz százalékos tulajdonosa a Toshiba lesz. A Fujitsu értékesítési és marketingirodái Japánon kívül - néhány kivétellel - szintén a Toshibához kerülnek.
Számok
A 2,5 hüvelykes, noteszgépekbe szánt merevlemezek piacát 90 százalékban a Hitachi, a Western Digital, a Fujitsu, a Hitachi, a Seagate, a Toshiba és a Samsung osztja fel egymás között. Az elmúlt pár évben a Fujitsu a harmadik volt a Hitachi és a Western Digital mögött az ilyen merevlemezek eladásait tekintve. 2008-ban a Hitachi 50,4 millió 2,5 hüvelykes meghajtót adott el, a WD 50,3 milliót, a Fujitsu 38,6 milliót, a Toshiba 34,5 milliót, míg a Seagate 29,8 millió darabot. A Toshiba és a Fujitsu együttes eladása eléri a 73,1 milliót, így az új cég potenciálja túlszárnyalja a piacvezető Hitachi eredményeit.
A Toshiba által kiadott nyilatkozat szerint a cég a Fujitsutól átvett merevlemezes üzletágat arra fogja használni, hogy megvesse a lábát a kiszolgálókba és adattárolási rendszerekbe szánt, üzleti célú merevlemezek piacán, ahol jelenleg a Fujitsu a piacvezető. Ezen kívül a Toshibának a Fujitsu nagy segítségére lesz a vállalati célú szilárdtest meghajtók (SSD) fejlesztésében is.