A brit Juniper Research tanulmánya szerint a tabletek tulajdonosai 2016-ban várhatan már 3,03 milliárd dollárt költenek majd el in-app vásárlások keretében. Ez több mint a tízszerese annak a 301 millió dollárnak, amit 2012-ben kiadtak a felhasználók a kezükből. A jósolt összeg 86 százaléka várhatóan ázsiai és észak-amerikai játékosoktól érkezik majd.
A tabletekre való áttérés már nem újdonság, hiszen a notebookokat idén először szárnyalják túl az eladásokban. A menet közben elérhető szolgáltatásoknak hála a tabletek még a konzoloktól is tudnak átcsábítani játékosokat. Az úgynevezett freemium modell is a tableteknek kedvez, hiszen a kézikonzolok sokszor nem teszik lehetővé a mobilkapcsolatot sem.
Az in-app vásárlások bár jól alakulnak majd a tableteken, mégis az okostelefonokon költünk majd ezekre a legtöbbet: a Juniper szerint három év múlva már 6 milliárd dollárt. A fejlesztők egyre inkább szeretnék a játékokhoz ragasztani a felhasználókat, a jó minőség már nem garantálja a nyereséget. Az egyik segédeszköz a virtuális pénz lehet.