Nagy feltűnést keltett az SAP 2010-ben HANA memóriaalapú adatplatformjának bejelentésével, amely addig nem látott feldolgozási teljesítményt adott az üzleti alkalmazások futtatásához, a kimutatások elkészítéséhez. A múlt év februárjára az SAP üzleti alkalmazásainak teljes csomagját átültette az új platformra, amelyet SAP Business Suite 4 SAP HANA, röviden SAP S4/HANA néven, felhőben elérhető szolgáltatásként és házon belül bevezethető változatban is kínál.
A magyar nagyvállalatok közül nem egy még ma is az R/3-as valamely frissített változatát használja, az üzleti környezet és a házon belüli igények fejlődésével azonban előbb-utóbb meg kell lépnie a technológiaváltást. Milyen feladattal szembesíti az átállás ezeket a szervezeteket, az újgenerációs üzleti csomag felhőalapú vagy házon belül bevezethető változatát érdemes-e választaniuk? - kérdeztük Dezsényi Györgytől, az itelligence Hungary Kft. SAP-tanácsadási üzletágának vezetőjétől.
- Minthogy az S4/HANA fejlesztésekor az SAP a memóriaalapú platformon átstrukturálta üzleti alkalmazáscsomagjának adatbázis-szerkezetét, az átálló vállalatok számára az első lépés az adatbázisok migrálása - mondta Dezsényi György. - Megtehető ez konverzióval, amit az SAP megfelelő eszközökkel támogat, de a vállalat dönthet a reimplementáció mellett is, ha elérkezettnek látja az időt az üzleti folyamatok megújítására. Egyedi szempontok alapján dől el, hogy egy szervezetnek melyik utat, az S4/HANA felhőalapú változatát vagy házon belüli bevezetését célszerűbb választania, egy lépésben vagy több projekten keresztül áll át.
Mérlegeléskor a hazai vállalatok a HANA platform fejlesztésében aktívan részt vevő itelligence Csoport minden kompetenciájára számíthatnak, amelyet az SAP idén az év S4/HANA-bevezető partnerévé választott.- Érezhetően nőni fog az ilyen projektek száma a következő pár évben - mondta Dezsényi György. - Az S4/HANA üzleti funkciói más felhasználói élményt kínáló, az érintőképernyős mobilalkalmazásokhoz hasonló Fiori megoldások például üzleti szerepkörönként testre szabható kezelőfelületével is elérhetőek. Az újragondolt technológia és a folyamatok egyszerűsítése megkönnyíti az adatok, az emberek és az eszközök összekapcsolását. Mind a mély üzleti betekintést adó nagy analitikai teljesítmény, mind a kontextusba ágyazott, gazdag felhasználói élmény iránt nő az igény a hazai nagyvállalatok, a fiatal munkavállalók körében.