A Google dominanciája vitathatatlan több piaci szegmensben is, többek között az internetes reklámfelületek jelentős hányada is a cég kezében van, ráadásul övé a legnépszerűbb keresőmotor, mellyel felbecsülhetetlen értékű információkat szerez meg a felhasználókról, melyeket utána felhasználhat a hirdetések targetálásánál. Az USA-ban azonban vizsgálni kezdték, hogy ezzel nem-e alakít ki túl nagy előnyt a vállalat, hamarosan pedig per is indul az ügyben.
Az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma jövő héten nyújtja be a peranyagot a bírósághoz, melyben a Google dominanciáját támadja a riválisokkal szemben. A cég keresőmotorja, mely a böngészőkben valamint az androidos telefonokban egyaránt működik, annyi információt képes összegyűjteni, amennyit egyik másik hasonló cég megoldásai sem.
Az Igazságügyi Minisztérium ezenfelül vizsgálja a Google keresésekhez kapcsolódó hirdetéseit, azokat a kapcsolódó reklámokat, melyek feltűnnek a kereső mező alatt, ha egy vásárló rákeres például a "mosogatógép" kifejezésre.
Eszerint a vizsgálat szerint tehát nem csak az a baj, hogy a Google-nél vannak a hirdetési felületek, és az azokhoz tartozó felhasználói információk, de a ráadásul az is a cégtől és a féltve őrzött algoritmusaitól függ, hogy egy hirdető milyen elérésben részesül, hányadik helyen ajánlja azt a kereső.
A Google-t Európában már több milliárd euró megfizetésére kötelezték a hirdetési szokásai miatt, valamint azért, mert visszaélt az Android piaci dominanciájával. Nem túl biztató tehát, hogy az amerikai hatóságok is pert akasztanak a cég nyakába. Ezzel párhuzamosan egyébként hasonló okokból kezdték el vizsgálni a az Apple-t, az Amazont és a Facebookot is, csak itt még nem jutott peres szakaszba az ügy.