Rupert Murdoch médiamágnás azt tanácsolja a Facebooknak, hogy fizessen azoknak a kiadóknak és sajtóorgánumoknak, amelyektől anyagokat vesz át.
Murdoch a kábeltévéknél használatos fizetési modellt javasolja, amely úgy néz ki, hogy a kábeltévés cégek (az MTV, az ESPN és társaik) pénzt kapnak a műsoraikért azoktól a vállalkozásoktól (például a Comcasttól vagy a Verizontól), amelyek az anyagot eljuttatják a nézőkhöz.
Zuckerberg alighanem csak nevet a javaslaton.
Murdoch hasonlatában a Facebook felel meg a Comcastnak, azzal az egyetlen apró különbséggel, hogy a közösségi hálózat egy vasat sem fizet az internet MTV-jeinek és ESPN-jeinek az általa közvetített tartalmakért.
Márpedig ez nem tisztességes, állítja Murdoch. A kiadók cikkeikkel javítják a Facebook minőségét, és ha pénzt kapnának értük, az nem csökkentené látványosan a Facebook profitját, viszont a kiadók és újságírók helyzetén sokat javítana.
Szakértők szerint a javaslat megvalósulására aligha van esély, egyszerűen azért, mert a sajtóorgánumok zsarolási potenciálja a Facebookkal szemben a nullával egyenlő.