Vállalati blogjában jelentette be a Netflix, hogy megkezdi azoknak az előfizetőknek a felkutatását. akiknek több mint egy éve alvó állapotban van a fiókjuk, vagyis régóta nem tekintettek meg semmilyen műsort a streaming szolgáltatáson, de mégsem mondták le előfizetésüket.
Az érintetteket vagy a Netflix-appon belül, vagy emailben értesítik, megkérdezik tőlük, hogy továbbra is fenntartják-e az előfizetésüket. és ha nem reagálnak, a szolgáltató törölni fogja őket, így kímélve meg a pénztárcájukat a további felesleges kiadásoktól.
Annak sem kell kétségbe esnie, akinek ily módon, automatikusan törölték a fiókját, és mégis szeretne továbbra is előfizető maradni, vagy később megújítani az előfizetését, ugyanis a Netflix azt ígéri, hogy 10 hónapig megőrzi a fiókhoz kapcsolódó adatokat: profilt, kedvenceket, megtekintési preferenciákat.
A 2020 első három hónapjában előfizetőinek számát a koronavírus miatti otthon maradás eredményeképpen 22,8 százalékkal 182,9 millióra növelő Netflix az automatikus törléssel meg akarja kímélni az embereket attól, hogy olyasmiért fizessenek, amit nem vesznek igénybe.