A PC- és noteszgép-eladások 2,8 százalékos csökkenéssel zárták a 2017. évet.
A Gartner piackutató cég szerint különösen az amerikai piac gyengélkedett, míg a csendes-óceáni térségben 2016 hasonló időszakához képest 0,6 százalékos bővülést mértek. Kínában 2012 első negyede óta most először növekedtek a PC-s eladások.
A piac első számú hajtóereje a játékgépek és a vékony, könnyű noteszgépek iránti kereslet volt.
2017 utolsó negyedében összesen 71,6 millió egységet értékesítettek a gyártók: ez volt zsinórban a 13. negyedév, amikor csökkentek a PC-s szállítások.
A Gartner elemzője szerint a PC többé már nem számít népszerű karácsonyi ajándéknak, de egyelőre nem tűnik el a háztartásokból. A vásárlók meghatározott célra veszik, és az ár helyett a minőségre és a funkcionalitásra figyelnek, ami növeli az átlagos értékesítési árát, és hosszú távon nyereségesebbé teszi a termékosztályt.
A legtöbb PC-t a HP értékesítette: a negyedik negyedévben több, mint 16 millió egysége talált gazdára, és ezzel 22,5 százalékot harapott ki a tortából. Második a Lenovo, amelyet a Dell, az Apple és az Asus követi.