A vártnál hatékonyabbak voltak a japán cégek válság elleni intézkedései. A Panasonic hétfői bejelentése szerint az első pénzügyi negyedévben 53 milliárd jen (556 millió dollár) veszteséget regisztráltak, kevesebbet, mint amire korábban számítottak. A vállalat csökkentette a szeptemberig tartó első félév veszteségére vonatkozó előrejelzését is, mégpedig felére, 100 milliárd jenre. A teljes pénzügyi évi prognózisát ugyanakkor nem változtatta meg, továbbra is 195 milliárd jen veszteséggel számolnak jövő márciusig.
A Panasonic szerint a kereslet kezd növekedni, részben a japán kormány fogyasztást élénkítő példa nélküli intézkedései miatt, de a vállalat ezzel együtt úgy véli, még korai megmondani, hogy tartós növekedésről van-e szó. Ezért csak októberben tekintik át a teljes pénzügyi évre vonatkozó előrejelzést, amikor már tisztább lesz a kép.
A Panasonic csoport költségcsökkentési erőfeszítései - többek között 15 ezer munkahely megszüntetése - 102 milliárd jen megtakarítást hoztak az első negyedévben, dupláját a tervezettnek. Ugyanakkor az eladások 26 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest. A Panasonic lapos képernyőjű televízió készülékek és más audiovizuális termékek eladásai 23 százalékkal estek vissza.