Május 20-án rendezték meg az OTP Bank startup-keltetőjének idei záróeseményét, a Demo Dayt. A szervezők a következő 5+1 témakörben várták a pályázatokat: ügyfélélmény és ügyfélkiszolgálás, belső hatékonyság, termékspecifikus innovációk, vállalati bankolás, kifinomult adatelemzési megoldások, valamint az "egyéb" kategória, amelybe azok az újszerű megoldások tartoztak, amiket az öt fő kategória egyikébe se lehetett besorolni.
Ötvenhat országból 370 pályázat érkezett, így a szervezők a bőség zavarával küzdöttek, amikor kiválasztották azt a 27 céget, amelyik a kétnapos Selection Campen bemutathatta tesztprojekt-javaslatát, amelyet az OTP csoporttal kívánt formába önteni.
Idén először fordult elő, hogy tíznél több vállalkozást választottak ki az utolsó fordulóba: 13 startup kapott lehetőséget arra, hogy szakterületi mentorok segítségével, Budapesten, illetve valamelyik leánybank székhelyén több hónapon át dolgozhasson projektjén - hogy milyen eredménnyel, arról a májusi Demo Day eseményen adhattak számot.
Az új technológiák megváltoztatják a gondolkodásunkat
A rendezvény a járvány miatt teljes mértékben az internetre szorult: az érdeklődők előzetes regisztráció alapján online követhették nyomon a startupok bemutatkozását és a szakértők kérdéseit.
A programot Kovács Antal, az OTP vezérigazgató-helyettese nyitotta meg, aki a banknak a startupok iránt megnyilvánuló elkötelezettségéről beszélt, majd a programot koordináló innovációs központ, az OTP Lab főosztályvezetője, Fisher András ismertette az idei program rekorddöntő számadatait.
A két OTP-vezetőt egy nemzetközi IT-guru, Chris Messina, a hashtag feltalálója követte, aki San Franciscóból tartotta meg gondolatébresztő előadását. Messina szélesebb kontextusba helyezte a technológiai újításokat, és azt elemezte, hogy az új technológiák miként alakítják át nem csupán a gazdaságot, hanem az emberek viselkedését, elvárásrendszerét, és hogyan teremtenek új lehetőségeket. Mindezt annak a kis számítógépes jelnek a születés- és fejlődéstörténetén szemléltette, amelynek karrierje 2007-ben kezdődött a Twitteren, és amely később nevekhez, kulcsszavakhoz tapadva valóban átformálta a világot (gondoljunk csak a #metoo mozgalomra), és amelyért feltalálója mellesleg soha egy fillért sem kapott…
Színes fintech-csokor
Messina előadása után ábécérendben következtek maguk a cégek: minden résztvevő három percet kapott, hogy elővezesse projektjét, majd pedig a szakértői panel kérdéseire válaszoljon.
Az első pitchelő a Banzai Cloud volt, amely a felhőalapú alkalmazások fejlesztését, üzembe helyezését és skálázását elősegítő-felgyorsító, felhő- és konténertechnológiákat párosító megoldást vezetett elő.
Ügyfélkiszolgáló megoldással érkezett az Edgetier, amely egy intelligens asszisztenst fejlesztett ki a telefonos ügyfélszolgálatok dolgozói számára. A mesterségesintelligencia-alapú rendszer valós időben látja el információkkal és tanácsokkal az ügynököt a bejövő igényekkel kapcsolatban, technikákat, válaszsablonokat kínálva számára.
Az EDUardo olyan online üzleti, vállalatvezetési szimulációs platformot hozott létre, amely valós, életszagú szituációk segítségével fejleszti a munkatársak tudását, és a munkaerő-felvételnél, illetve a jelöltek közötti választásnál is felhasználható.
A FINQware a közép- és kelet-európai térségre összpontosító API aggregátort mutatott be, amely lehetővé teszi a bankoknak, hogy egyetlen aggregált API-n keresztül más bankok API-jaira csatlakozhassanak.
A lakásvásárlástól a szintetikus adatokig
Kényelmes, mobiltelefonos sorszámhúzó rendszert készített a Linistry: megoldásukkal a távolból tudunk "besorolni" a banki ügyintézéshez, és értesítést kapunk, amikor sorra kerülünk, így nem kell fölösleges várakozással töltenünk az időt.
A LutherOne a folyamatoptimalizálásra koncentrált, és egy valós idejű visszajelzéseket nyújtó, a munkatársi teljesítménymérést segítő átfogó platformot készített, a MostlyAI megoldása pedig az adatvédelmi problémák méregfogát húzta ki azzal, hogy a valós adathalmazokból generált személyes információkat nem tartalmazó, de az eredeti halmaz mintáit és struktúráit megőrző, így algoritmusok betanítására tökéletesen alkalmas szintetikus adathalmazt.
A Neticle onlinemédia-monitoringot és érzelemelemző platformot mutatott be, a Realmonitor egy ingatlanár-figyelő alkalmazást vezetett elő, amely hozzásegíti felhasználóját, hogy a legjobb áron vásároljon. A Sanostro a befektetési elemzők számára fejlesztett olyan eszközt, amely több fedezeti alaptól gyűjt számukra befektetési szignálokat, a Scolvo pedig a vállalati tanácsadók ügyféllátogatásait igyekezett gördülékenyebbé tenni egy ügyfélprofilozást és ajánlatadást támogató alkalmazással.
Az ügyfelek élethelyzetéhez igazodó, minőségi tartalmakkal "életmódalapú bankolást" kínált a The Waay, végül a vállalati bankolást egészítette ki új elemekkel a Trustchain egy b2b partnerek számára működtetett, partnerazonosítására és dokumentumkezelésre szolgáló online platformmal.
Eredményhirdetés díjesővel
A pergő előadások után következett az eredményhirdetés. A szervezők és a szponzorok öt díjat osztottak ki. A HubHub StartUPer Kitjét az Eudardo kapta, és neki jutott a Pioneer ösztöndíja is. Az Efma FintechVisor díját a The Waay érdemelte ki. A Microsoft a legjobb scaleupot jutalmazta: ez a Trustchain volt. Végül a közönség díját a Lutherone vihette haza. Ezt követően pedig a közvetítés nézőit beinvitálták a 13 fejlesztő csapat online chatszobájába, ahol kötetlen szakmai beszélgetéseken vehettek részt az érdeklődők.