Az idei első negyedévben alkatrészhiány miatt az HTC zászlóshajója, a One a tervezett 80 piac közül csak hármon startolhatott el. Ez a késés katasztrofálisnak bizonyult a tajvani cég számára, amely még sosem szenvedett el ekkora veszteséget egy negyedév során.
A vállalat nyeresége 99 százalékkal zuhant az előző év ugyanezen időszakához viszonyítva, ezzel pedig zsinórban a hatodik olyan negyedév, amelyben az HTC veszteséges. A cég mindössze 85 millió tajvani dollárnak megfelelő nyereséggel zárt. Az előző negyedévben ez 1 milliárd volt, 2012. ugyanezen időszakában pedig 10,9 milliárd.
Mivel az HTC One Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában is csak a hónap végén kerülhet a boltokba, ezért nagyon sokat vesztett olyan szempontból is, hogy odatehette volna magát a Samsung Galaxy S4-gyel szemben. Az elemzők szerint a késés nagyon sokat rontott a márka megítélésén, emiatt pedig a közép- és belépőkategóriás telefonokkal is igen nehéz dolguk lesz a jövőben. A szakértők szerint az HTC-t a Facebook Home kezelőfelület sem menti meg.