A bolti és az online értékesítést összekapcsoló megközelítés lényege, hogy a Hervis üzletekbe ellátogatók is igénybe vehetik a vásárlást megkönnyítő webes szolgáltatásokat, az online vásárlók pedig – az aktuális hazai és nemzetközi kínálatból választva – ingyenes átvételi pontként használhatják a lánc üzleteit. A többcsatornás értékesítési modellt 100 európai üzletében egy időben vezeti be a vállalat, amely 2013-ban várhatóan kétszámjegyű százalékkal növeli hazai forgalmát.
A magyar üzletekben kiépített rendszer további négy európai uniós piac – Szlovénia, Csehország, Ausztria és Németország – mintegy 100 üzletében, egy időben került bevezetésre.
,,A «More ways to shop – még több lehetőség a vásárlásra» koncepció középpontjában a vásárlóink valódi igényei állnak. A többcsatornás koncepcióval nem szétszakítjuk az áruházi és az online kereskedelmet, hanem úttörőként éppen a kétféle vásárlás előnyeit ötvözzük egy 21. századi megoldással” – foglalta össze Viola Krisztina, a Hervis Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
Viola Krisztina elmondta: már 13 magyarországi áruházban van lehetőség arra, hogy a vásárlók a kihelyezett táblagépekről ne csak az adott üzlet készletét, hanem a Hervis webáruházának teljes kínálatát – így a teljes európai készletét –áttekintsék és akár már az üzletből online vásároljanak.
Az üzletekben a látogatók okostelefonjaikkal is leolvashatják az egyes termékcsoportok mellett elhelyezett QR-kódokat és közvetlenül a tejes szortimentet bemutató online márkashopok és a sportvilág-shopok készletéből válogathatnak. (Például, a futóosztályon lévő QR-kódot leolvasva, a vásárló azonnal a Hervis honlapján, az online futóboltban találja magát és a boltban elérhető teremékek mellett a kapcsolódó online kínálatot is megnézheti.)
Ha egy kívánt termék nem elérhető az adott üzletben, akkor a vásárló az online boltból megvásárolhatja és a hozzá legközelebb eső Hervis üzletbe szállíttathatja.
A „click & collect – kattints & vásárolj” lehetőség előnye, hogy a 27 hazai Hervis bármelyikébe rendelhető a megvásárolt termék és az áruházi átvétellel a szállítási költség is megspórolható.
Az ugyancsak új „pay in store – fizess a boltban” szolgáltatással pedig az online kártyahasználattól idegenkedők is elégedettek lesznek: ha a vásárló az üzletben elhelyezett táblagép segítségével internetes vásárlást bonyolít, nem csak online, hanem közvetlenül az áruház kasszájánál is fizethet.
A Hervis az új koncepcióval egyszerre elégíti ki a modern megoldások iránt nyitott vásárlói kör igényeit, illetve az online és a bolti kereskedelem keverékére fogékony vásárlókból álló új célcsoportot is megszólítja.
„Szeretnénk megmutatni, hogy az online értékesítés óriási, eddig még ki nem aknázott lehetőség a hagyományos bolti kereskedelem számára is. A két csatorna kibővítése nem csupán az internetes kereskedelem számára jelent versenyelőnyt, hanem az áruházak szolgáltatási körét is bővíti. A bevezetés időpontja pedig tudatosan a karácsonyi előtti időszakra esett, hogy vásárlóik számára még kényelmesebb vásárlási lehetőséget biztosítsunk” – foglalta össze Viola Krisztina.
Az ügyvezető igazgató elmondta: a Hervis Magyarország tavalyi 13,3 milliárd forintos árbevétele idén várhatóan kétszámjegyű százalékkal nő majd, a hazai sportszerlánc éves eredményét pedig nullszaldó közelébe várja a menedzsment.