Halmosi Anita, a vállalat nemzetközi értékesítési vezetője biztos benne, hogy az online fizetések jövője mobileszközökön fog lezajlani.
Computerworld: Hogyan hatnak a fizetési megoldások az e-kereskedelemre?
Halmosi Anita: Sok éves tapasztalattal a hátam mögött elmondhatom, hogy egy jól megtervezett online fizetési megoldás sokkal több, mint egy egyszerű pénzügyi tranzakció. Valójában ez az internetes kereskedők irányítóeszköze, hiszen segítségével új ügyfélkört képesek magukhoz vonzani, valamint a globális piacon is gyökeret verhetnek. Emellett az ügyfél és a fizetési adatok jelentik a legjobb forrást marketinges tevékenységek tervezésében.
CW: Mi az online fizetés jövője az Ön véleménye szerint?
HA: A multichannel fizetések lesznek egyre fontosabbak. Egyre több hazai kereskedő értékesít hagyományos bolt mellett, webáruházban is – mindezt annak érdekében, hogy vásárlói minden értékesítési csatornán egyszerűen és akadálymentesen vásárolhassanak nála. Ha a csatornák között az átmenet zökkenőmentes, akkor a köztük lévő határok fokozatosan el is tűnnek. Fizetés mobileszközökön már nem jelent újdonságot. Lényeges azonban, hogy legyen egy, a mobileszközökre optimalizált weboldal és egy kapcsolódó fizetőoldal, hiszen ezen eszközök elterjedésével egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetni a táblagépek, okostelefonok használóira, ha megfelelő módon kívánjuk megszólítani öket.
CW: Mit tehet a kereskedő a kártyacsalások ellen?
HA: Az internet határtalan, ezért az e-kereskedelem is. Ez manapság már ugyan közhelynek számít, de igaz. A vásárlók bárhonnan érkezhetnek, néhányuk nem feltétlenül a megfelelő szándékkal. Sokéves tapasztalatunk alapján egy olyan csalásmegelőző rendszert fejlesztettünk ki, amely egy összetett mintaszabályzat alapján minden tranzakciót megvizsgál, hogy a csalásokat még a tranzakciók korai szakaszában felismerje és megakadályozza. Minél több adat áll rendelkezésre, annál pontosabban tud a rendszer működni. Az elsődleges cél, hogy a csalások mértékét minimalizáljuk, ezáltal csökkentve a felmerülő veszteségeket. Ennek érdekében a kereskedőnek lehetősége van a szabályrendszert akár egyedileg is kialakítani, de választhatja az általunk ajánlottat is.
CW: Mit nyújt a Wirecard CEE ügyfelei számára?
HA: A Wirecard CEE úttörő az elektronikus kereskedelem területén. A vállalat 2008 óta a németországi Wirecard cégcsoport tagja, működését 2000-ben kezdte meg. Mint Payment Service Provider (röviden PSP – fizetési szolgáltató), személyre szabott fizetési megoldásokat kínálunk internetes kereskedőknek. Megoldásainkkal több mint 20 különféle fizetőeszköz érhető el – többek közt bankkártyás fizetést, valamint különféle banki rendszerek, mint a SOFORT Banking. A Wirecard cégcsoporttal nemzetközileg is elismert, mint megbízható partner ügyfelei számára.
Az online kereskedők számára nagyon fontos, hogy már a kezdetektől fogva tudják, hogy melyik fizetési szolgáltatóval fognak a jövőben együttműködni. Szakértelem, a gyorsan változó üzleti igényekhez igazodás, és a többéves tapasztalat az e-kereskedelem területén is fontos döntési tényező lehet.