A San Franciscó-i BitTorrent új, határozott irányvonalának célja egyrészt az általa folytatott tevékenység legalizálása, másrészt az, hogy megkerülhetetlenné váljon az online (videó)tartalmak üzletében. A cég még tavaly megállapodást kötött több televíziós és filmes szolgáltatóval, így a News Corp. érdekeltségébe tartozó 20th Century Fox és a Viacomhoz tartozó MTV Networks stúdiókkal. Ezt követően megszerezte a ľTorrentet, egy másik, a BitTorrent szoftverprotokollját használó népszerű fájlcserélő alkalmazást. A BitTorrent ma újabb lépést tett kitűzött céljai felé, és elindította saját digitálismédia-üzletét. Az első hullámban a különféle tartalmak között 5000 film és tévésorozat-epizód, valamint játékok állnak a vásárlók rendelkezésére.
A 45 dolgozót foglalkoztató, 135 millió felhasználóval rendelkező BitTorrent fő vonzereje eddig a fájlok cseréjének rendkíüli gyorsasága volt. Most is ez lehet az a szempont, amely miatt a YouTube-hoz, valamint a Skype és Kazaa alapítói által nemrég életre keltett Joosthoz hasonló szolgáltatóknak komolyan kell venniük legújabb vetélytársukat. Az illegális tartalmak millióinak terjesztésével hírhedté vált BitTorrent nem kis árat fizetett azért, hogy elfogadtassa magát a nagy kiadókkal, és figyelmüket a saját technológiájában rejlő üzleti lehetőségekre irányítsa: az engedmények közül a legfontosabb talán a zenék és a filmek a digitális jogkezelés (Digital Rights Management - DRM) szerinti "csomagolása" volt.
A felhasználók véleménye egyelőre megoszlik a BitTorrent új stratégiájával kapcsolatban. A News.com által idézett egyik megszólaló elmondta: "mindig akadnak olyan emberek, akik onnantól kezdve nem kérnek egy-egy technológiából, hogy vállalati hátteret kezdenek sejteni mögötte. Sokan ragaszkodnak ahhoz, hogy ingyen szerezzék meg, amire szükségük van - ők valószínűleg a fájlcsrélés újabb lehetőségei felé fordulnak majd." A BitTorrentnek mindenesetre nagy lépés az új szolgáltatás elindítása, amely - annak esetleges hátulütőivel együtt - talán éppen a túlélés és a további növekedés eszköze lesz számára.
Mike McGuire, a Gartner elemzője szerint a fő kérdés az, hogy a cég hogyan kezeli a saját magával kapcsolatos elvárásokat. McGuire szerint első lépésben meg kell értetnie a felhasználókkal, milyen korlátozások érvényesek az online bolttal kapcsolatban, a szolgáltatás fő vonzereje pedig a régi, vagyis a gyors és egyszerű letöltés lehet.