Az online áruházak egyharmada a termékek többségét, további egyharmada pedig egy részét olcsóbban kínálja, mint a hagyományos kiskereskedelmi egységek - derül ki GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrisebb negyedéves, az internetes gazdaság aktuális állapotát bemutató jelentéséből. Magyarországon a GKI becslése szerint 2004-ben az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma elérte a 12 milliárd forintot, 2005-ben meghaladta a 19 milliárd forintot, 2006-ban pedig közel 26-27 milliárd forint körül alakul majd a forgalom.
A GKI becslése alapján 2005-ben a piaci szereplők háromnegyedének az éves nettó árbevétele nem érte el az 5 millió forintot. Ugyanakkor 2006-ban azt tapasztalták, hogy a válaszadói mintában az 5 millió forint alatti, illetve a 20-100 millió forint közötti forgalmat elért áruházak egy része magasabb árbevétel kategóriába lépett 2005-höz képest, ennek alapján egyes piaci szereplők megerősödésére lehet következtetni. Mivel a legnagyobb áruházak folyamatosan növelni tudják árbevételüket, az új belépők viszont szinte kivétel nélkül a legalacsonyabb árbevétel-kategóriába tartoznak, így a piaci koncentráció 2005-ről 2006-ra valószínűleg nem fog érezhetően változni.
Az interneten keresztül értékesítő boltok választéka egyre színesebb lesz, és nehezebb különbséget tenni a tisztán internetes, illetve a hagyományos kiskereskedelmi egységgel is rendelkező áruházak között. Újabb üzleti modellek is megjelentek a piacon ("online boltok piactere", "bevásárlóközpontok"), illetve azok a hagyományos kiskereskedelmi háttérrel rendelkező boltok, amelyek az interneten keresztül sikeresen értékesítenek, gyakran kiszervezték online tevékenységüket, és egy külön cégben végzik azt.
Bár a hazai internetező társadalom legaktívabb felhasználói nem az árérzékeny társadalmi rétegekből kerülnek ki, az interneten keresztül nyújtott árkedvezményekkel mégis nagymértékű növekedést lehet elérni az online forgalomban. Az interneten keresztüli értékesítés egyik előnye a kényelem, ám a felhasználók többsége számára mégis az elérhető árkedvezmények a vonzók.
A felhasználók számára megéri a világhálón vásárolni, mert az áruházak egyharmada a termékek többségét, további egyharmada pedig egy részét olcsóbban kínálja, mint a hagyományos kiskereskedelmi egységek. E boltok több mint négyötöde 1-10 százalékos kedvezményt biztosít vásárlói számára.
Olcsóbb a vásárlás interneten keresztül
Az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok árbevétele 2005-ben elérte a 19 milliárd forintot, és 2006-ra 26 milliárdos forgalom várható.
Hirdetés
Hirdetés