A Neon digitális műgyűjtő platform elindította az első személyes célú NFT-k értékesítésére szolgáló automatát New Yorkban, amelynek az online műalkotásokat ugyanolyan könnyen elérhetővé teszi, mint az üdítőt vagy a csokit. Van egy csavar is a dologban, hogy a vásárlónak fogalma sem lehet, hogy milyen digitális műalkotást vásárol.
"A kriptokíváncsiak, azok az emberek, akik megpróbáltak kriptopénzt vásárolni, vagy érdeklődtek egy NFT megvásárlása iránt, de túl sok akadályba ütköztek" - mondta a Neon vezérigazgatója, Kyle Zappitell a Reutersnek az automata célközönségéről.
Az alsó-manhattani pénzügyi negyedben egy kis üzlethelyiségben található az eszköz egy "NFT ATM" feliratú táblával. Úgy néz ki, mint egy hagyományos automata, de QR-kódokat kínál, amelyek kis papírdobozokban lévő cédulákon vannak. Ezek darabára 5,99 dollártól 420,69 dollárig terjed.
A QR-kód beolvasása után a felhasználó bármely okostelefonon, laptopon vagy táblagépen megtekintheti a frissen vásárolt műalkotását. A Lower Manhattan-i helyszínen a kódok a digitális műalkotások két kategóriájához vezetnek, vagy egy színes, vagy egy galambot ábrázoló képhez.
Zappitell szerint a titokzatosság része a digitális művészeti tér természetes kiterjesztésének. "NFT-gyűjtőként idővel az egyik dolog, amit szeretsz, az a véletlenszerűség, hogy melyiket fogod megkapni? Szóval ez az egyik izgalmas aspektus" - mondta.
Az automatában értékesített műtárgyak a Solana blokkláncra támaszkodnak, amely szén-dioxid-semleges tranzakciókat kínál. És míg a digitális művészetet többnyire kriptovalutákon keresztül pörög, a Neon automatája hagyományos fizetőeszközöket (fiat valutát) is elfogad, hitelkártyával is lehet vásárolni.
A Neon 3 millió dolláros kezdőtőkével indulva azt reméli, hogy több automatát is fel tud majd állítani bevásárlóközpontokban és más nyilvános helyeken. "Ez az egyik igazán erőteljes üzenete ennek az egésznek, hogy a régi világ technológiáját arra használja, hogy lehetővé tegye az új világ technológiájának elfogadását" - mondta Zappitell.