Rendkívül érdekes felméréssel rukkolt elő nemrégiben a The Boston Consulting Group, amely kutatói arra keresték a választ, hogy a világ különféle részein élő fogyasztók vajon előnyben részesítenék-e a hazaiakkal vagy külföldiekkel szemben az Egyesült Államokban gyártott termékeket.
Sejthető módon az egyesült államokbeli vásárlók kétharmada a kutatók által vizsgált mind a tíz alapvető kategóriában (pl.: ruházat, elektronika, étel) hajlandó lett volna prémiumot fizetni a hazai cikkekért, az extra összeg mennyisége körülményektől függően 10-60 százalék közt mozgott. Érdekes, hogy minden egyes kategóriában a válaszadók legalább 20 százaléka 10 százaléknál több pluszt fizetett volna az amerikai termékért.
A kutatás legérdekesebb adatai egyértelműen Kínából érkeztek, ugyanis a helyi lakosok 60 százaléka hajlandó lenne az átlagosnál többet fizetni a „Made in USA” termékekért, ráadásul azonos ár esetén 50 százalékuk az amerikai termékeket részesítené előnyben a hazaiakkal szemben. A megkérdezett kínai vásárlók 10-80 százalékos prémiumot lennének készek kifizetni az USA-ban előállított termékekért.
Végül megemlítendő, hogy az európai teszten már nem szerepeltek ilyen jól az amerikai termékek, hiszen Németországban és Franciaországban a meginterjúvolt fogyasztók 65 százaléka a hazájában gyártott cikkeket preferálta az USA-ban gyártottak helyett.