A digitális átalakulás európai szinten nagy kihívást jelent a vállalkozásoknak, különösen igaz ez a kisebb, 250 főnél kevesebb munkavállalót foglalkoztató KKV-kra. A legfrissebb EDPR kutatás szerint számítástechnikai ismerettel a vezetők 64 százaléka rendelkezik, és a vállalkozások 44 százaléka használja a közösségi média platformokat is marketingkommunikációs eszközként, csupán harmaduk használ valamilyen ügyfélkapcsolat-kezelő rendszert (CRM), és alig 17 százalékuk értékesít online.
Ezeket a vállalatokat szeretné támogatni a Vodafone, a Ready Business Index bevezetésével. Az online kérdőív segítségével az érdeklődő vállalkozások fel tudják mérni a saját digitális fejlettségüket, illetve a kérdőív végén részletes eredmény-kimutatást kapnak saját működésükre, valamint értékeik alapján az iparágukban elfoglalt pozíciójukra vonatkozóan. Az Index mintegy 11 Vodafone országban már működik hasonló tartalommal és megjelenési formában, többek között Új-Zélandon, Dél-Afrikában, Angliában, Spanyolországban vagy Romániában.
"Hosszú távon a tudatos tervezés, a digitális kompetenciák fejlesztése, valamint az üzleti infokommunikációs megoldásokban rejlő potenciál kiaknázása jelenthet a megoldást a KKV-k számára is." - mondta el Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletágának vezérigazgató-helyettese. "Tapasztalataink szerint a KKV-k digitális átállásának egyik legfontosabb követelménye a korszerű módszerek és naprakész információk megismerése, összegyűjtése. Ezek a technológiák - egyedi IoT megoldások, elektronikus fizetést biztosító megoldások, felhőszolgáltatások - teszik lehetővé a magyar a vállalkozók számára, hogy belépjenek a digitális világba relatív alacsony költségek mellett. A Ready Business Index segítségével a vállalkozások nem csak aktuális digitális fejlettségüket tudják felmérni, de az új kitöltési eredmények fényében egy folyamatosan frissülő adatbázis mentén követhetik nyomon digitális fejlődésük szakaszait."