Az internetes kereskedelemben 813 milliárd dollárt hagytak ott a boltokban a fogyasztók tavaly, ami 42 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Idén várhatóan 850-930 milliárd dollárra, 2022-ben pedig ezermilliárd fölé szárnyal az e-kereskedelem értéke az Egyesült Államokban. Az e-kereskedelem persze továbbra is népszerű marad, de a vakcinázások hatására feloldott korlátozásoknak köszönhetően a fogyasztók visszatérnek az üzletekbe.
Az Amazon.com internetes kiskereskedelmi portált a tavalyi év legnagyobb ruházati termékek és lábbelik forgalmazójának nyilvánították tavaly az Egyesült Államokban. A felmérést a Wells Fargo amerikai nagybank készítette.
A friss tanulmány adatai szerint az Amazon.com-on értékesített ruhák és cipők értéke 15 százalékkal, 41 milliárd dollárra emelkedett 2020-ban. Ebben a szegmensben ez a teljes amerikai piac 11-12 százalékát jelenti, csak az internetes kategóriában pedig 34-35 százalékot.
A második helyet a Walmart tudhatja magáénak, amely több mint 33 milliárd dollár értékű ruházati terméket és lábbelit értékesített. A TJX társaságok, a TJ Maxx és a Marshall's diszkontáruházak anyavállalata, 16,5 milliárd dollárral a harmadik helyre került, majd a Macy's következik 15,9 milliárd és a Target 14,8 milliárd dollárral.
A további öt vállalat forgalma haladta meg a tízmilliárd dollárt tavaly, ezek a Kohl's, a Gap, a Ross Stores, a Nordstrom és a Dick's Sporting Goods.
A Wells Fargo elemzőinek jóslata szerint idén stagnálni fognak az értékesítési számok, de az Amazonon értékesített ruhák és cipők értéke még így is meghaladja majd a 45 milliárd dollárt 2021-ben.