Viszonylag eghyszerű következtetés lehet azt állítani, hogy a streamingszolgáltatók nagyot kaszáltak a járványidőszakon és a kijárási korlátozásokon. Mert ugyebár mit csinál az otthon kornyadozó, kijárós szórakozásra képtelen népesség? Rátapad a képernyőkre és jó esetben filmeket néz reggeltől estig. Szóval a Netflix is joggal bízhatott abban, hogy a cég számára felívelést jelent majd az idei év, de a jelek szerint mégsem ez történik.
A videóstreaming-szolgáltató közzétette legutóbbi pénzügyi jelentését, majd egyszerre csak a részvényei 8 százalékot estek, és ez egyszeriben 19 milliárd dollárral kurtította meg a videostreamelő piaci értékét. Mindez annak ellenére történt, hogy a Netflix előfizetői tábora a második negyedévben 10 millióval bővült, bevételei pedig 25 százalékkal nőttek, és meghaladták a hatmilliárd dollárt. Az egy részvényre eső nyereség (Earnings Per Share, EPS) azonban elmaradt a Wall Street korábbi becsléseitől, és harmadik negyedévben várható 2,5 millió új előfizető is csak fele a korábbi terveknek.
A részvényárfolyamok csökkenése tehát azt tükrözi, hogy a befektetők a második negyedéves imponáló adatok helyett inkább a csalódást keltő harmadik negyedéves előrejelzésekre figyeltek. Pedig a koronavírus-járvány idején nagyon pörgött az üzlet, és világszerte sokmillióan döntöttek úgy, hogy a karantén unalmát a Netflix műsoraival űzik el. Miközben a bevételek nőttek, a Netflix csökkentette marketingkiadásait, és a forgatások leállása miatt jóval kevesebbet költött tartalom előállítására. Viszont az elemzők szerint pont a megszorítások bosszulják majd meg magukat az év további részében, amikor már mindenki mindent megnézett, amicsak elérhető volt a felületen, és ott találja magát új tartalmak nélkül. Aztán már jön is az előfizetés lemondása, legalábbis a tőzsdei vélekedés szerint.
Az egy részvényre eső bevétel így 1,63 dollárra nőtt, azonban még így sem érte el az elemzők által korábban belőtt 1,81 dollárt. Erre jött az a másik kiábrándító tény, hogy a harmadik negyedévben már csak 2,5 millió új előfizetőre számít a cég.
A két társigazgatója, Reed Hastings és Ted Sarandos egy levélben azzal nyugtatta meg a részvényeseknek, hogy a visszaesés várható volt. A járvány alatt megugrás ugyanis kissé félrevezető, hiszen a járvány csupán előrehozta az előfizetéseket (ennek tudható be a harmadik negyedévi pangás), és 2019-ban néhány sikerszéria szintén új szezonja szintén olyan előfizetés-dömpinget hozott, amit 2020-ban nehéz megismételni.