A közösségi oldalak látogatása, az úgynevezett social networking hamarosan egy többnyire mobil eszközről űzött tevékenységgé válik - véli az ABI Research. A mobiltelefonról közösségi oldalakat látogatók száma 2011-ben meghaladja az 550 milliót, majd öt éven belül megháromszorozódik, és eléri az 1,7 milliárdot. Vagyis, a közösségi tevékenységet végzők kétharmada a mobil eszközök felhasználói közül kerül majd ki.
Az ABI Research elemzője, Aapo Markkanen szerint a mobil egyre hangsúlyosabb szerepe lehetőséget, de ugyanakkor komoly stratégiai kihívást jelent a Facebooknak. Egyfelől a mobil platform lehetővé teszi, hogy felhasználók milliói használják az oldalt, de ugyanakkor a pénzkereseti lehetőségek egyelőre még nincsenek kialakulva, kiforrva.
Az elemző szerint a Facebook legnagyobb problémája, hogy míg a weben platformként van jelen, mobil eszközökön csupán egy újabb alkalmazás. Ezért a közösségi oldalnak hosszú távon önálló mobiltelefon operációs rendszerré kell válnia, mert csak így tudja biztosítani sikerét.
Az Apple és a Google már elindultak ezen az úton. A Google saját közösségi oldalát, a Google+-t mobilokra úgy tervezte meg, hogy az mélyen integrálódik az Androiddal. Az Apple a Twitterrel szövetkezett, és az iOS5-ben a mikroblogoló szolgáltatás alapból beépített lesz.