Kína több mint egymilliárd lakosát még akkor sem lehet figyelmen kívül hagyni, ha vásárlóerejük messze elmarad a fejlett nyugat lakosságának hasonló paraméterével szemben. Jól tudja ezt minden nagy nemzetközi vállalat - többek között a Google is, ezért nem vágta rá teljesen a kínaiakra az ajtót, amikor tavaly tavasszal kipattant az ország és az amerikai cég közötti adatlopással kapcsolatos vita (bővebben itt).
Speciális helyzeténél fogva az ország számos olyan egyedi jellemzővel bír, amivel kitűnik a nemzetközi piacok közül. Többek között azzal, hogy azon néhány állam közé tartozik a kínai, melynek saját webes keresője megállja a helyét a Google-lel szemben. Hovatovább nem csak, hogy valós alternatívát nyújt, de 80 százalék körüli részesedésével piacvezető. Ezt a pozícióját meg is akarja tartani a Baidu névre keresztelt kereső, ezért üzemeltetője nemrég szövetséget kötött a Microsofttal.
Redmond Google régi riválisának számít, előbbi Bing keresője folyamatosan lohol a Google után, ám az amerikai piacon eddig nem tudta megtörni a piacvezető dominanciáját. Sőt, nem csak az észak-amerikai kontinensen uralkodik a Google szolgáltatása: a Statcounter Globalstats website-jának adatai szerint utóbbi a világ összes online keresésének 91,07 százalékát szolgálta ki az elmúlt hónapban. Ezzel szemben a Bing mindössze a webes keresések 3,21 százalékáért felelt.
Kapóra jött tehát az üzlet - melynek pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra - a Microsoft számára is, mely hamarosan a Baidu angol nyelvű találati listájának előállításáért felel majd. Ezzel a lépéssel az amerikai vállalat közelebb kerülhet ahhoz a 480 millió kínai internetezőhöz, akik már most közel kétszer annyian vannak, mint amerikai társaik. Ezt a Baidu aktív terjeszkedése is segíti; a múlt hónapban például 306 millió dolláros megállapodást kötöttek a Qunarral, Kína legnépszerűbb utazási keresőjének üzemeltetőjével.