A YouTube gyökeresen átalakítja működését: eredeti filmjeit és sorozatait szabadon megtekinthetővé teszi, és belátható időn belül visszatér a hagyományos, hirdetés alapú szisztémához.
A cég által berendelt sorozatok, amelyekben nagy sztárok szerepelnek, minden YouTube felhasználó számára ingyenesek lesznek, akár előfizettek a YouTube Premiumra, akár nem. Korábban csak a pilot epizódok voltak díjmentesek, a teljes sorozatokért havi 12 dollárt kellett fizetni
A cég évek óta a YouTube Premium előfizetésére próbálta rávenni a látogatókat, de ez a megközelítés nem hozta meg a várt eredményt. Bár pontos számokat a YouTube nem hozott nyilvánosságra, 2016-ban állítólag csak 1,5 millió előfizetőjük volt, és ez édeskevés.
Miután az átállás a fizetős rendszerre nem sikerült, a cég előre menekült: rengeteg pénzt költött prémiumprogramjai fejlesztésére, és nagy sztárokat vont be, hogy a hirdetők szempontjából még vonzóbbá tegye magát.
Most ezen az úton haladnak tovább. Rövid időn belül minden ingyenes lesz, a hirdetések tartják majd el a műsorokat, és még több híresség kap külön csatornát.