A közösségi oldalak napjainkra a web megkerülhetetlen elemeivé nőtték ki magukat. A felhasználók szinte a második életüket élik itt, kapcsolatokat építve, és a meglévőket ápolva. A szolgáltatások sokszínűek, a magánfelhasználóknak szánt portáloktól kezdve (például Facebook) a webes önéletrajz oldalakig (például LinkedIn) minden megtalálható. A gond csak az, hogy e megoldások szigetszerűen, egymástól külön működnek, így a modern, naprakész dolgozónak egyszerre több oldalra is oda kell figyelnie. Az Office 2010-zel együtt érkező közösségi összekötő (angolul Social Connector) ezt igyekszik megkönnyíteni, a népszerű Outlook kliensbe integrálva kapcsolataink webes tevékenységeit.
A gyakorlatban a levélkezelő program beépülő modulja nagyjából hasonlóan működik, mint a Windows Live Újdonságok oldala. Vagyis a közösségi összekötő lekéri a kapcsolt szolgáltatásoktól az információkat, hogy utána azokat az Outlook felületén jelenítse meg. A Live megoldásához képest azonban különbség, hogy esetében ezen információk nem zúdulnak ránk egyetlen felületen, hanem a szoftver azokat a névjegyekhez csoportosítja. Így tesz például kollegáink esetén is, akiknek a LinkedIn, a Facebook és a Live aktivitását akkor tekinthetjük meg, ha a névjegyükre kattintunk, ha levelet írunk nekik, vagy ha egy tőlük érkező üzenetet olvasunk. Fontos, hogy mivel a közösségi összekötő csak megjelenít, a közösségi oldalakról érkező hírekre nem tudunk közvetlenül reagálni az Outlook kliensből, ehhez be kell jelentkeznünk az adott szolgáltatásba.
Az összehötő ugyanis egyáltalán nem helyettesíti a behálózott közösségi oldalakat, ám segítségével mindig naprakészek lehetünk Outlook kapcsolataink viselt dolgaival. Így levélírás közben láthatjuk, ha jelenlegi munkatársuk elvégzett valamilyen SharePoint műveletet, ha egy régi barátunk munkát, vagy munkakört váltott (LinkedIn), illetve ha ismerősünk megházasodott, netalán gyermeke született (Facebook), amely tudatában informatívabb és személyesebb üzeneteket fogalmazhatunk meg. Az Office vonatkozó oldala alapján a Facebook, a LinkedIn, a Live Messenger, a Viadeo és a Xing szolgáltatásokhoz kérhetünk le ilyen beépülőket.
Még okosabb kontaktok
A Lync mellett még tovább okosíthatjuk az Outlook névjegyeit. Az egységes kommunikáció alapú megoldással ugyanis jelenléti információkat jeleníthetünk meg, így láthatjuk, hogy az adott félt milyen csatornán keresztül érdemes megkeresni. Mivel a szoftver a naptáradatokhoz is hozzáfér, így azt is kijelzi, ha partnerünk éppen egy megbeszélésen vesz részt. Ennek tudatában a felületen belül megválaszthatjuk, hogy miként érjük el őt. A hagyományos e-mai mellett csevegést is választhatunk, telefonálhatunk, illetve akár webkonferenciát is indíthatunk. Hogy pontosan milyen lehetőségeink vannak, és azokkal milyen megtakarítást lehet elérni, az a Megoldás Magazin vonatkozó cikkében olvasható.