Hirdetés
. Hirdetés

Miért nincs a zöld hidrogénnek még kereskedelmi haszna?

|

Bár egyesek izgatottak a benne rejlő lehetőségekkel kapcsolatban, előállítása jelenleg drága.

Hirdetés

A Siemens Energy vezérigazgatója, Christian Bruch a CNBC Fenntartható Jövő Fórumán több olyan területet is felvázolt, amelyekre figyelmet kellene fordítani ahhoz, hogy a zöld hidrogén lendületet kapjon.

"Meg kell határoznunk azokat a peremfeltételeket, amelyek ezt a technológiát és ezeket az eseteket kereskedelmi szempontból életképessé teszik. És nyilvánvalóan olyan környezetre van szükségünk, amelyben olcsó a villamos energia és bőséges megújuló energia áll rendelkezésre, hogy ezt megtehessük. Ez egyelőre nincs meg" - fejtette ki.

Hirdetés

A hidrogént többféle módon lehet előállítani. Az egyik módszer az elektrolízis alkalmazása, amelynek során elektromos áram oxigénre és hidrogénre bontja a vizet. Ha az ehhez a folyamathoz használt villamos energia megújuló forrásból, például szél- vagy napenergiából származik, akkor az így keletkező hidrogént szokás zöld vagy megújuló hidrogénnek nevezni.

Bár egyesek izgatottak a zöld hidrogénben rejlő lehetőségekkel kapcsolatban, előállítása jelenleg drága. A National Grid szerint a szürke hidrogén ma a hidrogéngyártás legelterjedtebb formája. Azaz a hidrogén földgázból vagy metánból készül, de a folyamat során keletkező üvegházhatású gázokat nem kötik meg.

Bruch megjegyzéseiben hangsúlyozta a zöld hidrogén kereskedelmi forgalomba hozatalát támogató ipar kiépítésének fontosságát is. Szerinte a műszaki rendszerek és a 10-15 év alatt megszerzett üzemeltetési ismeretek kulcsfontosságúak. Mindez még hátravan ahhoz, hogy a zöldhidrogén termelés és forgalmazás kereskedelmi rendszerré váljon. Bruch szerint a legnagyobb probléma tehát az, hogy a jelenlegi peremfeltételek mellett még nincs kereskedelmi haszna a zöld hidrogénnek.

Marco Alverà, a Snam olasz energetikai infrastruktúra cégóriás vezérigazgatója a CNBC említett fórumán ehhez hozzátette, hogy fontos lenne egy olyan keretrendszer létrehozása, amely ösztönzi a fenntarthatóbb ipar fejlesztését.

"Szükség van az apró betűs részre és a politikára, hogy ösztönözzük vagy kötelezővé tegyük: a szürkéről a zöldre, a gázról a hidrogénre, a szénről a hidrogénre való átállást. És akkor ez nagyon gyorsan meg fog történni - mondta.

A Nemzetközi Energiaügynökség által "sokoldalú energiahordozóként" jellemzett hidrogénnek sokféle alkalmazása van, és olyan ágazatokban alkalmazható, mint az ipar és a közlekedés. Az egyik terület, amely az elmúlt években jelentős vitákat váltott ki, a hidrogén üzemanyagcellák autókban való alkalmazása.

"A személygépkocsik vagy személyautók egy nagyon-nagyon nehéz felhasználási eset. Nem ez az, amelyikhez elsőként fordulnék" - mondta Bruch. Szerinte sokkal ésszerűbb a hidrogén felhasználásáról beszélni a nehézgépjárműveknél vagy bizonyos ipari alkalmazásokban. " A zöld acélról vagy zöld finomítási eljárásokról beszélek, amelyek sokkal ésszerűbbek, sokkal CO2-hatékonyabbak, és sokkal kedvezőbb költségkörnyezetet kínálnak a zöld hidrogén előállításához" - jelentette ki a Siemens Energy vezérigazgatója.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.