A Touch Barral felszerelt új MacBook Pro modellek enyhén szólva is megosztják a felhasználókat. Egyesek úgy vélik, hogy az új 13 és 15 hüvelykes eszközök magas árukhoz képest gyenge teljesítményt produkálnak, míg mások a Pro funkcióbillentyűit felváltó OLED sáv láttán lelkendeznek. A Microsoft szerint az előbbiek többen vannak, amiből a vállalat kreatív szakembereket megcélzó Surface termékvonala fog profitálni, amit az eladási számok is alátámasztanak. A Microsoft az elmúlt évet áttekintő blogbejegyzésében arról ír, hogy többen váltanak MacBookról Surface-re, mint a korábbi években.
"A MacBook-okra kiterjedő becserélési programunk a legjobban teljesített, és a Surface innovációi által kiváltott érdeklődés kombinálva az új MacBook Pro által okozott csalódással - különösen a kreatív szakemberek körében - oda vezetett, hogy egyre több ember tér át a Surface-re. Minden nap megjelenik egy új értékelés, amely a Surface-t ajánlja a MacBook helyett." - olvashatjuk a Microsoft blogbejegyzésében.
Ezzel kapcsolatban a 9to5Mac portál megemlíti, hogy a Microsoft jobb becserélési ajánlattal állt elő az idén: a Pro és Air tulajdonosok 650 dollárig terjedő engedményt kaptak Surface Book vagy Surface Pro 4 vásárlásakor az október 27-től november 23-ig tartó időszakban, ami rendkívül jó hatással volt az eladásokra.