2013-ra egyértelművé vált, hogy a BYOD korát éljük, ezért szinte minden elemző és piackutató cég különleges figyelmet szentel a mobil eszközöknek, hiszen egyre több alkalmazott viszi magával saját kütyüjét a munkahelyére.
A Forrester Research, mobil trendekről készített kutatása alapján elmondható, hogy az IT-szektorban dolgozók kívánságlistájának első helyén a Microsoft Surface Windows 8 Pro tablet, valamint az Apple iPhone okostelefonja szerepel.
A 2013 Mobile Workforce Adoption Trends jelentés világszerte több mint 9.700 informatikai dolgozó véleményének megismerése után készült el. A válaszadók harmada - egészen pontosan 32 százaléka - szeretné, ha következő tabletje egy Windows táblagép lenne. 26 százalékuk örülne egy Apple iPad-nek, míg mindössze 12 százalékuk vágyik valamilyen androidos táblagépre.
Hasonló arány mutatkozik az okostelefonoknál is. 33 százalék szeretné, ha következő okostelefonja iPhone lenne. Lényegesen kevesebben - mindössze 22 százalék - tervez Android okostelefont venni a jövőben, és csak a megkérdezettek 10 százaléka vágyik Windows Phone telefonra.
Érdekes adat, hogy a válaszadók 79 százaléka nem használja munkára tabletjét, de csak 17 százalékuk érzi úgy, hogy a jövőben sem óhajt táblagépen dolgozni. Jó hír ez a gyártóknak, hiszen ha a tabletek támogatottsága megnő a cégeknél, akkor jelentős kereslet lesz ezekre az eszközökre.
A Microsoft tabletjeinek népszerűsége mögött nem feltétlenül a személyes preferencia áll, hanem a gyakorlatiasság. A kutatás eredményeivel foglakozó MacRumors cikk egyik hozzászólója szerint: “Azt látom, hogy az emberek körülöttem azért akarnak Microsoft tabletet mert mindannyian a Windows világának csapdájába estünk, amibe egyébként az IT kényszerített minket” – áll a kommentben.
“Az emberek ebben a helyzetben így gondolkodnak: Szeretnék egy tabletet, de az IT arra kényszerít, hogy Microsoft szoftvereket használjak, ezért jobban járok, ha Microsoft tabletet veszek. Ha a Microsoft kiadná az Office-t iPad-re, akkor az iPad állna a lista élén” – folytatja a hozzászóló.
Akár igaz ez a vélekedés akár nem, úgy tűnik - bár a korai eladási mutatók alapján sikertelennek ítélték a Windows 8-at – végül a vállalati felhasználók a Microsoft mellett teszik le a garast, ha nem is a telefonok de tabletek mellett.
A Forrester Research adatai egyébként még azelőtt gyűltek össze, hogy a Microsoft kiadta volna a Surface Pro verzióját. A szombaton debütált új terméket vitték, mint a cukrot, különösen a 128 GB-os SSD-vel árult modellt. Persze sokan éltek a gyanúperrel, hogy a Microsoft szándékosan kevesebbet gyártott a Surface Pro táblából ezzel is vásárlási lázat generálva.
Nem szabad ugyanakkor elfelejteni, hogy karácsony környékén a Microsoft komoly ellátási problémákkal küszködött a Surface RT esetében, ezért elképzelhető, hogy a Pro-hiány még ennek az egyenes következménye.