Az Amazon komoly eséllyel ismételheti meg a Hewlett-Packard Touchpad készülékének sikerét - igaz, a HP tabletje csak úgy tudott óriási tömegeket mozgósítani, hogy miután az 500 dolláros árát sokallták a vásárlók (vagyis a nem-vásárlók), kénytelen volt 100 dollárra csökkenteni az árcédulát, és felhagyni tablet-terveivel (az ennek kapcsán kirobbant HP-vihar részletei itt olvashatók). A Touchpad ezzel letarolta a piacot, hiszen az Ipad által uralt terepen a vásárlók a 400-500 dolláros árszinthez voltak szokva.

A Kindle Fire - az IHS Isuppli adatai szerint - 209 dollárba és 63 centbe kerül az amerikai vállalatnak darabonként, minden nyersanyagot és gyártási költséget összevetve. Legnagyobb tételként a 7 colos kijelző szerepel a listán, 87 dolláros árával. Az alaplap 70,4 dollárt kóstál, a memória 25 dollárt. A (valószínűleg) kétmagos processzor 15 dollárért, a műanyag készülékház pedig 11 dollárért áll az Amazon rendelkezésére. Mindent összevetve 10 dollár 63 cent veszteség keletkezik minden egyes eladott modellen (nem számítva a szállítási és reklámköltségeket). Az Isuppli becslése szerint azonban a digitális eladások ellensúlyozzák ezt a veszteséget, szolid, 10 dolláros (5 százalékos) átlagnyereséget produkálva darabonként.
Ez eddig nem tűnik az évtized bizniszének, hiszen az eszközön bukik az Amazon, a digitális tartalmak eladásán meg alig hoz valamit. Az igazi haszon azonban nem itt van, hanem a kereskedőcég egyéb, fizikai valójukban létező termékein (cipők, pelenkák, és amit csak kapni lehet egy bevásárlóközpontban) jelentkezik. Az Amazon még mindig elsősorban a kézbe fogható termékek eladásából szerzi bevételeinek zömét, ezzel alapvetően eltérve például az Apple online boltjától. Az Isuppli vélekedése szerint a Kindle Fire ezekre a termékekre irányíthatja rá még jobban a figyelmet, így áttételesen forgalomnövelő hatással jár. Ebből pedig már szépen megszedheti magát az Amazon.
Ráadásul az is az amerikai vállalat javára írandó, hogy nem másolta le riválisai üzleti gyakorlatát; olyan - a cég méretét tekintve - egyedi üzleti modellel rendelkezik, melyet ilyen szinten senki nem tudott még sikeresen adaptálni. Az Amazon kvázi összedrótozta a digitális tartalmak értékesítését és a hagyományos, kiskereskedelmi környezetet - a Kindle Fire révén pedig egy újabb lépést tett ebben az irányban.
A hivatalosan november 15-étől kapható tablet ezzel a piac második legkeresettebb táblagépévé válhat, az 500 dolláros Ipad mögött.